Gå til innhold
Arkivverket

[#29107] Anne Catrine Torgersdatter, Hurdal


Gjest Turid Christiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Turid Christiansen

Anne Catrine Torgersdatter ble født ca. 1786 i Hurdal. Er det noen som har kirkebøkene og kan slå opp dette for meg. Jeg er interessert i alle opplysninger om henne.Mvh Turid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Christiansen

Hei. Dette kan være den jeg leter etter. Det eneste jeg er litt i tvil om er at hun også benytter Anne som fornavn. Cathrine Torgersdatter som jeg leter etter og som er født i Hurdal fikk to barn utenfor ekteskapet i Grue i Solør, 25.03.1819 og 20.06.1821. Da hun døper min oldemor, Mathea Tostensdatter ble det opplyst at det var morens 3. barn utenfor ekteskapet. Hun har bare født to barn i Grue, har hun fått et barn utenfor ekteskapet i Hurdal? Når hun gifter seg i Grue den 17.11.1833 med Tosten Jonsen står far oppgitt som Torger Hurdals. Finnes det flere opplysninger om henne i Hurdal ??Mvh Turid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Christiansen

Hei Hans. Ja dette er nok min tippoldemor. Den Cathrine Tørgersdatter som ble døpt 01.04.1887 hadde hun bare Cathrine til fornavn ??Mvh Turid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Christiansen

Hans, har du kirkebøkene for Hurdal. Hvis så er kan du se etter giftemålet for Cathrines foreldre, Torger og Marte. Ifølge FS ble de gift 11. mars 1778 i Hurdal. Er interessert i opplysninger om foreldre etc. hvis dette står.Turid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Det står ikke noe mer, det er for tidlig til det. Bosted på Torger, Løchen og han er Gjæsteholder. hennes navn er skrevet Marit. Kirkebøkene frø 1777 er brent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Christiansen

Tusen takk for all hjelp. Jeg har jo kommet et godt stykke videre. Et siste spørsmål,- finnes det bygdebøker for Hurdal.Mvh Turid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Ja, men Torger Bjørnsen som du finner som husmand uten jord på Opperud i 1801 er ikke nevnt der.Torger Bjørnsen bgr. 15/5-1808 Opperud f.1729. Marthe Monsdatter, 89, lægslem død 25/11-1823, bosted ikke oppgitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.