Gå til innhold
Arkivverket

[#29116] Saghytta i Spydeberg.


Gjest Bjørn Dahler
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Dahler

Er Saghytta (en husmannsplass under Mørk i Spydeberg) den samme som Saughytten? Jeg er på jakt etter etterkommere av familien som bodde der fra ca 1850 til ca 1900. En av barna het Magnus og ble gift først med Maren Olsdatter (som døde) og deretter med Alette Veidal 4. mars 1906.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det er ikke enkelt når du ikke har noe fødselsår eller etternavn. Jeg har lett etter en Magnus født i Spydeberg og dem er det en del av. Faren til denne Magnus står helt nederst i FT.Så derfor, kan dette være Magnus i 1900 ? Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Dahler

Jeg mener Magnus het Larsen til etternavn og var født i 1869. Han flyttet fra Saghytta til en husmannsplass i Våler (Dahler).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Om det er han som er født 9/6 dpt. 25/8 1867 Spydeberg så var han tvilling med Helene. Foreldre Lars Christensen og Anne Kirstine Hansdatter. Kilde FS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.