Gå til innhold
Arkivverket

[#29122] Laura Mathilde Martinsdatter, f. 3/7-1879 i Brandval, Hedmark


Gjest Lars Ove Wangensteen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Ove Wangensteen

Er det noen som vet mer om henne ? Jeg vet hun bodde i Bernt Ankersgate 4, Kristiania, var ugift og jobbet som butikkjomfru i tellingen for 1900. Hva skjedde mer? Ble hun gift? Osv. På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Jeg kan komme med ytterligere opplysninger, om det skulle hjelpe:Far: Martin OlsenMor: Marthe Lovise ThoresdatterBosted: BrandvalSøsken:Alberta (1860),Teodor (1864),Gunder (1866)...han finner jeg ikke igjen heller,Olivia (1869),Elise (1871),Bernt Marius (1874),Minda (1876),Anna Ingeborg (1882).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Grønvold

Hei Lars Ove. Laura Mathilde Martinsdatter f. 3-jul-1879 ble gift 2-jan-1904 i Brandval med Arne Jonsen f. 24-mai-1872 på Lundersæter i Brandval.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Grønvold

Hei. Det er nok ikke han, prøv Arne Johnsen så finner du han på Lundersæteren i Brandval. Er dårlig til å lage linker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Kristiansen

Hei Lars.Her er han og han er da enkemann. Lenke Som Bjørn skrev gift i Brandval 02.01.1904 Arne Johnsen Lundersæteren, Skogsarbeider, født 1872 Lundersæteren, far:Hm.John Kristiansen og Laura Mathilde Martinsdtr., født 1879 Bastaasen, far: Hm.Martin Olsen. Hans første ekteskap: 30.04.1898 Arne Johnsen Lundersæteren, skogsarbeider, født 1872 Lundersæteren, far: Hm.John Kristiansen. Helga Olsdtr., født 1879 Fjeldsjøsæteren, far: Hm. Ole Andersen. Helga Marie Olsdtr., Kone, død: 04.08.1900 Fjeldsjøsæteren, Begr.11.08.1900, Siv.st:Gift, Født: 1879 Fjeldsjøsæteren, Dødsårsak:Tæring.Solør Slektshistorielag har gitt ut hefter de har registrert, jeg har 3 stk - fra 1864 - 1909 om det er mere du trenger. Mulig Bjørn har de samme. mvh.Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Til Bjørn og Lillian :Takk skal dere ha !Dette var mange nyttige opplysninger for meg. Dette er min samboers aner, og vi har nettopp begynt å 'nøste'. Hennes bestemor var Anna Ingeborg, søsteren til Laura.Det er også et menneske til vi lurer fælt på om ble inngift i familien, og det er ei som bare ble kalt Johanne Jordmor, men som i følge min samboer kalte seg Lystad i voksen alder. Min samboer erindrer også (men det er mulig hun tar feil), at Johanne og en drosjeeier var sammen. De bodde på Lundesæteren.Se tema på Johanne: 28875Har dere, eller noen andre, noe greie på dette ??På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Kristiansen

Hei Lars Ove. Du som har adresse Hamar, hvorfor kommer du ikke på Statsarkivet? Der er det dyktige folk og der er kirkebøker for Hedmark og Oppland. Arne fikk flere barn med sine to koner: Jens f.5/11 1898 med Helga Olsdatter(Han står ovenfor sin far i Folketellinga du fikk som Link - han står som sønnesønn) Olaf f.27/3 1900 med Helga Olsdatter Agnes f.25/3 1904 med Laura Martinsdatter Martin f.27/9 1906 med Laura Martinsdatter Tordis Lovise f.9/9 1908 med Laura Martinsdatter Det er kveldsmøte på Statsarkivet Onsdag 6/4 kl.18.00, ta deg en tur. mvh.Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Til Lillian:Takk skal du ha. Ja jeg skal begynne å bruke arkivet nå. Har bare hatt så liten tid.MvhLars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Kristiansen

Hei Lars Ove. Håper du ikke misfosto meg...! Jeg mener bare at det er mere kildemateriale der enn hjemme hos hver enkelt. Selvfølgelig er det nyttig å ha etterlysninger på nettet...da er det mange som leser det og du kan 'snuble' borti andre som forsker på den samme slekten. Jeg fikk plutselig mail fra en som er i slekt med samboeren min etter etterlysning på Slektsforum i Dis. Mvh.Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Lillian:Jeg var faktisk på Statsarkivet i går, og ble mektig imponert. De var meger hjelpsomme, og det fantes, som du riktignok sa, veldig mye materiale om Brandval. Fikk mye nyttig stoff. Som nyinnflytter på Hamar var dette en positiv opplevelse. Takk!Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Kristiansen

Hei Lars Ove. Da blir det nok flere turer da forstår jeg. Jeg var der også, men kom ikke før rundt kl. tolv. mvh.Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.