Gå til innhold
Arkivverket

[#29127] Krutzkoff og Theting


Gjest Mia Corapi
 Del

Recommended Posts

Gjest Mia Corapi

Jeg leter etter Informasjon om Samuel Krutzkoff (min tippoldefar). Jeg tror han var fodt i 1863 i Kristiania (det staar i digitalarkivet, men noen ganger er informasjonen feil...). Tror han var gift 2 ganger, og fikk 2 barn som jeg vet om: Rosa og Dagmar Krutzkoff. Jeg tror han var forst gift med Laura Kristine Theting, deretter med Julie Krutzkoff. Tror Laura er min tippoldemor.Skulle gjerne visst hvor disse slektene kommer fra, og spesielt hvem Samuels foreldre var. Noen har sagt de var jøder opprinnelig fra Russland, men jeg vet ingenting sikkert. Takknemmelig for all hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg legger en lenke til FT 1900 LenkeOm han tilhørte det mosaiske trossamfunn, burde dette stått i 1900-tellingen.Jeg har foreløpig ikke funnet ham i 1865 eller 1875 Christiania, men han kan vel ha bodd et annet sted. Skal prøve landsdekkende søk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg har ikke funnet ham i folketellingene ennå, men via Google kom jeg inn på Trondhjem Adressebok. I 1908 bodde han i Gaubekveita i Trondheim, agent, sammen med døtrene Rosa og Dagmar. Året etter bodde han fortsatt samme sted, kontorbetjent, men ingen annen familie er angitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åshild Vang

Du finner Laura Christine Baade Theting i Tromsø ved FT både i 1865 og 1875. Hun er født i 1863. Hennes far er Hans Baade Theting, født 1827, i Rødø. Han var i 1865 gift med Cattrina, f.Baug ca 1828 og i 1875 med Katrina, f.Ellingsen i 1848. Det er sannsynligvis den første kona som er mor til Laura.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åshild Vang

Vielser i Rødøy er utlagt i Digitalarkivet. Hvis du søker på Theting der, finner du flere aktuelle vielser. Ved å bruke FT 1801 i tillegg, kommer du ganske langt i Theting-familien. Det ser ut som om Baade-navnet kommer inn ved giftemål i 1786.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.