Gå til innhold
Arkivverket

[#29138] Oppslag skifte i Kinn


Gjest Lars Løkkebø
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Løkkebø

Salamon Halvorsen dør på Sundhordvik 17.08.1903 og hans kone Maline Andersdatter dør på Leirvaag 19.09.1915. Lurer på om det i dødsmeldinger eller skifter sies noe om barn.Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Tar med søsteren i samme slengen jeg. Sophie Bolette Andersdatter, dør på Løkkebø 25.06.1913. Lurer på mann og barn.Og jeg regner med at du gir meg et lite vink Yngve hvis det blir for mye.Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Salamon var 'Pladsmand. Intet efterladt.'Maline var 'Lægdslem, 80 år. Intet efterladt.'Sophie Bolette var 'Kaarkone, 81, Intet efterlatt'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Jeg regner med Yngve at det at det intet var efterlatt ikke betyr at de eventuelt ikke hadde arvinger?Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Nei, den konklusjonen er ikke nødvendigvis riktig. Men det manglet jordisk gods å fordele på mulige arvinger, og da tok ikke skifteretten bryet med å spørre etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hallo Lars.Det et vel din Sophie Andersdatter du finner på Løkkebø i 1900 med mann og barn. Lenke Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Hei Rune. Det stemmer, det er riktig familie. Jeg hadde håpet at et eventuelt skifte skulle si noe om mannen og om det var flere barn enn Andreas.Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

På FamilySearch finner jeg kun Andreas Elias døpt 29.09.1875.På det tidspunktet var Sophia 42 år.Det er vel kanskje ikke sannsynlig at de fikk flere barn.Men den eneste måten å forsikre seg om det er vel å tråle kirkeboka.Mvh. Rune Thorstensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Den ene datteren til Salomon Halvorsen og Maline giftet seg i Bergen i 1896. Individual Record FamilySearch™ Vital Records Index Norway-------------------------------------------------------------------------------- Anne Birgitte SALOMONSDR Sex:--------------------------------------------------------------------------------Event(s): Birth: 1863--------------------------------------------------------------------------------Parents: Father: Salomon HALVORSEN--------------------------------------------------------------------------------Marriage: Spouse: Nils Annanias JOHNSEN Marriage: 20 Jan 1896 Place: Bergen, Hordaland, Norway--------------------------------------------------------------------------------Source Information: Batch Number: M429378 Source Dates: 1880 - 1900 Film or Fiche Number: 278102 Collection Details: Domkirken; Den Norske Kirke --------------------------------------------------------------------------------Return to search results Prepare selected records for download-------------------------------------------------------------------------------- © 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999 Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999). Privacy Policy (last updated: 11/24/2004). 30 [url="http://www.familysearch.org>http://www.familysearch.org v.2.5.0I 1900 tellingen befinner hun seg med familien her på gården Fanevolden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Hei og takk igjen. Jeg må nok tråle kirkeboka bedre. For jeg er plutselig veldig usikker på om Maline, gift med Salamon, er datter av Anders Hansen og Abelone Martinsdatter. For hun er ikke hjemme i 1865-tellingen. Og det ville overraske meg om de kalte ei av døtrene for Maline når ei yngre heter Helene Malene og ei eldre søster heter Bertehe Malene. Så her må nøyere studier til. Jeg får få innlånt kirkebøkene for denne perioden, for dette mangler jeg selv.Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Ved søk på FamilySearch finner jeg en Malene Andersdatter født på Løkkebø 25.06.1828 av foreldre Anders Olsen og Nelly Johanne Ananiasdtr.Kanskje det er henne som ble gift med Salamon. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.