Gå til innhold
Arkivverket

[#29142] Johan Ingebrigtsen og Pernille Eliasdatter Høknæs,Vemundvik,Namsos


Gjest Thorbjørn Meringdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Thorbjørn Meringdal

Søker informasjon om Johan Ingebrigtsen Kleppen og Pernille Eliasdatter Kleppen og deres barn. Overhalla kirkebok 1824-1865 viser at Edvard Christian er sønn av ungkar Johan Ingebrigtsen Kleppen og pike Pernille Eliasdatter Kleppen. Inderst Edvard Christian Johannessen (Johansen) Høknæs født 1.6.1835 på Høknæs og døpt i Sævik kirke 13.9.1835 og gift med Anne Gurine Caspersdatter Overgaard født 17.11.1845 i Beitstad og døpt den 8.3.1846, gift 30.5.18.71. de fikk to barn : Iver Oluf Edvardsen Høknæs f. 18.1.1872 døpt 19.5.1872 – ref kirkebok for Namsos prestegjeld 1865-1874, fol. 81 nr. 17 Petra Elise Edvardsen f. 13.6.1873 døpt 12.10.1873 – ref kirkebok for Namsos prestegjeld 1865-1874, fol. 95 nr. 68 Iver ble visstnok oppfostret hos sin onkel og tante. Det betyr at Edvard må ha en bror/søster.. Jeg har ikke klart å finne Edvard i FT-1865 eller FT-1875, og ingenting om Johan og Pernille. Finnes det bygde/slektsbøker som dekker gårdene Høknes, Kattmark, Guldvigen i Vemundvik/Namsos ? Er det noen som kan hjelpe til med opplysninger rundt dette? mvh Thorbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aslaug Andersen

Hei Thorbjørn! Det finnes ingen bygdebøker for disse gårdene du nevner, dessverre! Om det er noen av disse gårdene som har slektsbøker, vet jeg ikke. Men det finnes et Botnan historielag, som kanskje kan ha noen opplysninger til deg. Botnan ligger lengst inne i tidl. Vemundvik kommune, som de nevnte gårdene lå i, og jeg vil anta at historielaget har medlemmer som kan ha slekt fra de nevnte gårdene. Jeg kjenner bare vanlig postadr. og det er: Botnan historielag, Alhusstrand, 7800 Namsos. Lagets leder er nå Nils Magnus Foss, - jeg kjenner ikke tlf.nr. men det finner du sikkert under Namsos. Hilsen Aslaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.