Gå til innhold
Arkivverket

[#29155] Skipper Johan Christian Fredriksen,f.1846 Kragerø


Gjest Sanny Vist Aanes
 Del

Recommended Posts

Gjest Sanny Vist Aanes

Min tippoldefar Johan Christian Fredriksen født i Kragerø 1846 gift med Anine Ingbertha Wroldsen f.1851.Han var bla annet med på forlis av båten Nereiden i 1867.Han dør vissnok ombord i skipet Passepartput 16/5-1911, da er han skipper.Opplysningene jeg har fått er innhentet fra historielaget i Skåtøy/Kragerø,men jeg er interessert i absolutt flere opplysninger men hvet ikke hvor jeg skal henvende meg.Johan Christian ble begravet i Tyskland.Kan noen hjelpe, gi tips? Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Han burde stå i listene til Statistisk sentralbyrå, Menneskemengdens bevegelse. Der finnes det lister over bl.a. døde i Norge, pent sortert etter år og sted. Siden jeg antar at han bodde i Kragerø burde dødsfallet stå under Kragerø og er du heldig kanskje også hvor begravet.Desverre ligger disse listene på Statsarkivet i Oslo som for tiden er stengt. Men kanskje de kan hjelpe deg om du sender dem et brev og spør om de kan hjelpe deg meg et oppslag. Du har jo navn og dødsdag.Jeg vet ikke om disse listene også finnes på en av de andre arkivene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Sjømannsrullene kan også være et sted å sjekke. Her kan man finne mange opplysninger,hvis disse er ajourført frem til dødsdatoFor Telemark vil disse være i Statsarkivet på Kongsberg.Du har jo eksakt f.år og dødsdato/år ,så en tlf eller mail dit ville være verdt å forsøke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.