Gå til innhold
Arkivverket

[#29157] Paul Siem, født 1888 Romsdal, utvandret til Nord Dakota


Gjest Alexander Lange
 Del

Recommended Posts

Gjest Alexander Lange

Er det noen som har tilgang til ancestrys betaltjenester som kunne slått opp denne personen for meg? Jeg er særlig ute etter bosted, samt eventuell informasjon om hans kone Alice (Loftus?).Litt bakgrunnsinfo: Paul Helvid Siem er bror av min oldemor (Olga Siem, gift Viken) og er født februar 1888 i Eid, Romsdal. Han giftet seg i USA, men døde barnløs i 1972 i Williams county, North Dakota. Han kan også knyttes til Divide County og han arbeidet på jernbanen i Hamar, Nelson County, ND.Hans far Ole var fra Lesja, og det er her Siemnavnet kommer fra.Jeg har funnet hans ankomst på Ellis Island med Oscar II, som han reiste med april 1907. Men jeg finner ikke hans avreise her i Norge. Oscar II reiste fra Kristiania 19. april 1907, men jeg finner ikke Siem blant de som gikk ombord der. Trolig stoppet skipet i andre havner på veien og Siem gikk om bord der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

I 1920 er Paul Siem ugift 'hired man' 'farm labourer' i Freeborn township, Eddy county, North Dakota. Han er 31 år, innvandret 1907, naturalisert 1914.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

I 1930 er Paul Siem ugift farm-eier i Garnet township, Divide county, Nort Dakota. Han er 42 år, innvandret 1907, naturalisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

I 1910 er Paul Siem ugift og bosatt i Osago township, Nelson county, Nort Dakota. Han er 46 år, innvandret 1906, ikke naturalisert. Han bor sammen med ugifte norskfødte Ole I. Siem, 60 år, invandret 1867. Naturalisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alexander Lange

Tusen takk for hjelp, Jon! Det ser ut til at han har flyttet litt rundt i Nord Dakota!Jeg har nå fått svar fra State Historical Society i North Dakota, som skal sende meg kopi av noen papirer han etterlot. De opplyser videre at han dro tilbake til Norge i 1916, men returnerte til USA igjen.Jeg har fra andre kilder fått opplyst hans social security number og hvor gården hans i Divide county lå: Township 160 North, Range 99 West - Divide County, ND. Deretter enkelte sections, lots og himmelretninger (SW4 osv).Er det noen som vet hvordan jeg kan finne ut mer om denne adressen? Jeg har funnet enkelte flyfoto over Divide county, men der oppgis kun lengde- og breddegrader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.