Gå til innhold
Arkivverket

[#29165] Georg Eugen Larsen, f. 1884


Gjest Gisle  Haakonsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gisle  Haakonsen

Hei Jeg har liten erfaring med primærkilder unntatt folketellinger på nettet og har møtt veggen. Kan noen hjelpe meg videre? Min kones oldefar var Georg Eugen Larsen (f. 1884) g.m. Ragnhild Alvhilde Eek (f. 1887). Georg bodde i Oslo i 1900.Jeg kjenner ikke navnet på faren til Georg, men moren het Johanne, født i Vestre Aker i 1855. I tillegg til Georg hadde de barna Alfred Kornelius (1878-1954), Hanna Josefine (1886-1967), Olga (f. 1880), Helga (f. 1882), Reinert(f. 1888) og Ester (f. 1891)Jeg er takknemlig for all hjelp og tips for å komme videre med denne greina!Mvh Gisle Haakonsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle  Haakonsen

Takk, Jon! Er det noen som kan fortelle meg hvor man bør begynne å lete for å komme videre i Oslo? Det jeg har på Georg Eugen Larsen er nå fødselsår/sted og navn/fødsesår/sted på mor og søsken. Er neste skritt kirkebøker?Takknemlig for svar!Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.