Gå til innhold
Arkivverket

[#29167] Anne Maria Nicoline Fridricha Johansen f. Prydz, f ca 1862.


Gjest Benedicte Hauge Kulø
 Del

Recommended Posts

Gjest Benedicte Hauge Kulø

Hvem er hennes foreldre? Jeg har antatt at det kanskje var Kaptein Peder Blankenborg Prydz og hustru Adelheide Sybille Birgitta von der Weide, men kan ikke finne hverken henne eller søsteren Conradine Wilhelmine i kirkebøkene. Derimot finner jeg Birgitte Maria Prydz døpt 22. aug 1763 og Hans Elias von der Weide Prydz døpt 23. des. 1764, begge i Akershus Slottsmenighet i Kristiania. I og med at Anne Maria Nicoline Fridricha heter Johansen i FT1801, antar jeg at faren muligens heter Johan, men at hun må være nær beslektet med Peder Blankenborg Prydz og hustru i og med at flere av barna hennes er oppkalt etter dem LenkeJeg er veldig takknemlig hvis noen kjenner til denne familien og hvor de kommer fra. Vennlig hilsen Benedicte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Benedicte Hauge Kulø

Jeg ser at jeg har skrevet feil fødselsdato. Hun var så klart født i 1762. Hun var gift med Torkel Bergh, født 1764 fra Søndre Bergh gård i Nord-Odal. Men hvor hun er født vet jeg ikke. Benedicte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Benedicte Hauge Kulø

Hei Berit Jeg skjønner ikke helt hva lenken fører til.... Kan du pls forklareMvh Benedicte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Benedicte Hauge Kulø

Her skjer noe rart! Lenken peker til noe annet enn den jeg har lagt inn, og det enda det er behørig sjekket at det er rett. Hva skjer? Er det en feil i systemet? Jeg prøver igjen Lenke Benedicte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.