Gå til innhold
Arkivverket

[#29173] Mannskapslister for sjømenn, Bergen, 1909


Gjest Niels Hegge
 Del

Recommended Posts

Gjest Niels Hegge

En av mine oldefedre, Richard Christophersen,var kaptein, bosatt i Bergen. Det siste jeg har funnet om han er at hans sønn, Carl Chrisophersen, reiser til USA for å besøke sin far på sykehus i Philadelphia 1909. Dette er registrert på Ellis Island og Digitalarkivet. Skifte etter hans kone angir ikke datum og sted for hans død.Jeg har fått opplyst at Sjøfartsmuseet i Bergen ikke har mannskapslister for denne tiden. Er det noen som kan gi meg gode forslag til videre søk. Jeg vet ikke hvordan dødsfall ble registrert i USA på den tiden. Det er vel tvilsomt om noen vil gå å lete i gamle arkiv på sykehuset med så lite underlag. MVH Niels Hegge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Knudsen

Hei. Jeg ville henvendt meg til Statsarkivet i Bergen. Arkivene etter mønstringskontoret i Bergen er oppbevart der. Mvh Kjell Knudsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Richard Cornelius Christoffersen, født 20. april 1858 i Øksnæs prestegjeld, er ført som sjømann nr. 3986 i Hovedrullen for Bergen. Han var skipper fra 1890 av, og står siste gang påmønstret Beatrice 30. oktober 1903. Han var fortsatt skipper, men det er ikke angitt avmønstring, eller gitt opplysnininger om når han døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niels Hegge

Takk for hjelpen, han kom antagelig ikke hjem fra sykehuset i USA. Er det mulig å få en liste over de skip han seilet med?MVH Niels Hegge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Det er enkelt nok å skaffe kopi fra hovedrullen. En postadresse vil gjøre det mulig for oss å få den fram til riktig adressat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.