Gå til innhold
Arkivverket

[#29184] Jeanette Lund, født Wilhelmsen i 1878, Oslo


Gjest Terje Wilhelmsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Wilhelmsen

Hei igjen!Har også fått rede på av min far at en søster av han på den andre siden, født 1878 i Oslo, og giftet seg med en kar som hadde familienavnet Lund. De skulle visstnokk ha bygget et hus på Grefsen i Oslo, og en hytte på Kavringstrand / Nesodden. Disse husene er nokk oppe å går i dag også, og eventuelle som kjenner seg igjen håper jeg svarer meg. Foreldrene til Jeanette var: Karl Wilhelmsen Heramb, født 1854, og Katrine T. Arnesen, født, 1855, begge i Oslo. Om noen har opplysninger om slekten Lund håper jeg dere svarer, fordi jeg finner ikke ut mer selv.Hilsen Terje W.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solvei Håklev

Hvis dette er riktig Jeanette så er mannen Alf Emil Lund født i Fredrikstad LenkeDe kommunale folketellingene og adressebøkene i Oslo Byarkiv er vel verdt å sjekkeFT t.o.m.1943

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Wilhelmsen

Hei og takk for svar Solvei!Dette ser ut til å stemme.Det at de bodde i Sannergata i Oslo etter at de giftet seg og fikk Fritjof Lund, født 1898, stemmer med området rundt der mine foreldre og deres nærmeste familie oppholdt seg.Da de senere skulle ha bygget et hus, nærmere bestemt i Kapelveien på Grefsen, og en hytte på Nesodden, nærmere bestemt 'Kavringstrand'. Og dette huset er bygd i ett bratt terreng ned mot sjøen med tillaget brygge osv. Det bør stå der i dag, fordi at jeg kan huske å ha vært med bestefar på båten hans dit. Og det måtte være rundt 1950 +- noen år. Håper at det er noen som kjenner stedet som kan gi meg ytterligere opplysninger rund fam. Lund.Hilsen Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.