Gå til innhold
Arkivverket

[#29188] Vielse mellom Lars Andersen f.1841 og Anne Helene Simensdatter f. 1847


Gjest Anita Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anita Johansen

Hei.Jeg trenger hjelp til å finne vielsen mellom Lars Andersen,f.24/2-1841 i Moss, og Anne Helene Simensdatter, f.11/5-1847.Hans foreldre er Anders Christiansen, f.ca 1795, og Berthe Olsdatter, f. ca 1800. De bodde på 'værket' i Moss da Lars ble født.Hennes foreldre er Lars Simensen, f. 16/5-1812 i Rygge, og Johanne Maria Andersdatter, f.ca 1811 i Rakkestad.Lars Simensen er født på gården, Roer mellem, i Rygge, men jeg antar at han flyttet til Rakkestad(Glørud) som liten gutt. Hans far var Anders Pedersen f. 1780. Han var gift 2.gang med Dorte Torkildsdatter(Kure).Er det noen som vet når og hvor Lars Andersen og Anne Helene Simensen giftet seg? Hvor mange barn hadde de? Hittil har jeg bare funnet ett barn. Julie Sofie Larsdatter, f. 9/7-1890, min oldemor.Håper noen kan hjelpe meg med dette.mvh Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Finner følgende barn i FS/VRI med foreldre Lars Andersen og Anne Helene Simensen:Anton Birth: 04 Oct 1885 Place: Moss, Ostfold, NorwayChristening: 13 Dec 1885 Place: Moss, Ostfold, NorwayParents: Father: Lars ANDERSENMother: Anne Helene SIMENSDR--------------------------------------------------Berta Marie Christening: 24 Jun 1888 Place: Moss, Ostfold, NorwayParents: Father: Lars ANDERSENMother: Anne Helene SIMENSEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Johansen

Hei Grethe.Dette var kjempeflott!Da skal jeg leite videre for å finne ut hvor det ble av Anton og Berta Marie. Julie ble satt bort da moren døde i 1896. Barna er ikke sammen med sin far i 1900.Nå kan jeg i hvertfall se etter vielsen mellom Lars og Anne Helene et sted før 1885.Tusen takk.Mvh Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Hei igjen!En kandidat til Anton i 1900 – tjenestegutt på Jeløya [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f00194.wc2&gardpostnr=11&personpostnr=68&merk=68#ovre>Lenke. Dette er i allefall den eneste Anton Larsen, f. 1885, Moss jeg har klart å finne…I samme folketelling for Løten, Hedmark, finner jeg en Bertha Larsen, f. 1888, Moss som er tjenestefolk, barnepike på gården Fram hos handelsbestyrer Myhrlie og hans familie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Johansen

Hei igjen.Ja, det stemmer. Det er min oldemor i Rygge i 1900.Når det gjelder Anton og Berta Marie stemmer dette veldig bra. Så det ser ut til at alle ungene ble bortplassert. Skal bli spennende å finne ut mer om grunnen til dette. Min oldemor, Julie, var også plassert på Thorshaug institut i Kristiania en periode.Når det gjelder deres far, Lars Andersen, så har han vært tjenestekar på flere forskjellige gårder. Moren vet jeg ikke så mye om foreløpig, men fant henne som tjenestejente i Råde i 1865.Jeg søker litt videre for å se om jeg kan finne noe mer.Tusen takk.mvh Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest Anita Johansen

Hei igjen.Jeg strever fortsatt med denne familien.Har noen tilgang på kirkebøker fra Tune? Jeg tror paret Lars Andersen og Anne Helene Simensdatter kan ha giftet seg der. De fikk sitt første barn i Moss i 1885. De var da godt voksne,så jeg aner ikke når de kan ha giftet seg,eller om de har vært gift før.Anne Helene var datter herLenkeMvh Anita Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.