Gå til innhold
Arkivverket

[#29191] Elvigen Norderhov


Gjest Heidi Morrell Andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Morrell Andersen

Er det noen som har tilgjengelig kirkeboka for Hole som kunne finne en vielsesattest for meg? Jeg har lett etter vielsen til Hans Narvesen fra Elvig og Berte Marie Kristiansdatter fra Hole i kirkeboka for Norderhov uten hell. De giftet seg ca. 1854.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellef Ellefsen

Har ikke kirkeboka for Hole tilgjengelig. Men blandt noen eldre, delvis sorterte, notater har jeg rablet ned at Unk. Hans Nervesen Elvigen 23 år, og Pige Berthe Marie Christensd Lohre 22 år, giftet seg 13.sept.1852 i Hole.Dette må kontrolleres. Kan trolig lette letingen for de som har kirkeboka tilgjengelig. Mvh Ellef.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Morrell Andersen

Takk, det hjelper. Du har hjulpet meg før med denne slekta. Nå har jeg funnet de fleste av barna til Hans og Berte Marie som utvandret til Amerika på folketellingene der borte også. Vet du om det finnes noen slekt etter disse idag i området? Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellef Ellefsen

Hei igjen!Skal se om jeg finner tilbake til noen av notatene jeg gjorde sist jeg hjalp deg litt. Hadde en annen PC den gang, og de aller fleste meldinger der er slettet. Men sitter med hauger av eldre notater, skal se om jeg finner noe der. Tror ikke jeg har notert noe etterslekt. Mvh Ellef Ellefsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellef Ellefsen

Hei igjen!Det må ha vært litt av en 'jobb' å finne etterkommere i Amerika. (Her hjalp jo lensmannens Dødsanmeldelseprotokoll endel, da alle utenbygdboende barn ble nevnt med adresse ved Berte Marie's død i 1917). Etter denne protokoll var der kun datteren Olava f.1869 som bodde på Ringerike.Vil forsøke finne ut hva som skjedde med henne. All den tid ingen ektefelle er nevnt 1917, kan det tyde på at hun var ugift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Morrell Andersen

De fleste av barna endte opp i Amerika, slik som jeg har forstått det. Jeg har funnet en som jeg tror er Karen Hansdatter, gift i Kristiania i 1900 folketellingen. Ellers er Olava fremdeles ugift på gården Elvig i 1900. Skal prøve å finne levende etterkommere i Amerika. Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellef Ellefsen

De mikrofilmede kirkebøker jeg har sett er for gamle, så jeg har ikke funnet mer om Olava f.1869. Mest trolig forble hun ugift, da det tyder på hun var så i 1917.Her på Ringerike er det kirketjeneren for den enkelte kirke som har gravstedregisteret. Har fått opplysninger fra andre kirker, men har aldri forsøkt Norderhov, hvor hun mulig er gravlagt. Ringer du og spør om Olava Hansen (Hansdatter) eller Olava Elvigen, husk å oppgi fødselsåret 1869 (16.febr). Dette fordi det var flere Elvigen og ei navnesøster var f.1885 med en Hans som far. Sistnevnte er ikke din slekt.Tlf. Norderhov Kirkegård - 32 13 54 93, hverdager 09.00 - 09.30 og 12.30 - 13.00. Olava døde trolig etter 1940. Mvh Ellef.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.