Gå til innhold
Arkivverket

[#29194] Rendalen: Halvor Olsen Ås f. 1746


Gjest Rolf A Røkeness
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf A Røkeness

Denne Halvor Olsen, vel sønn av Ole Knudsen Ås i Ytre Rendalen, ble 1776 gift med Ellen Audunsdatter (f. 1750 Lien Rendalen). De hadde trolig åtte barn sammen: Ole, Eli, Mali, Kirsten, Anne, Auden, Halvor og Ingebrigt.I 1794 eller umiddelbart deretter flytter familien til Ervik i Trondenes (Troms).Mitt spørsmål er: hadde de med seg andre barn enn de som åtte som var født innenfor ekteskapet?Eller hadde Halvor barn fra før 1776, utenom ekteskap eller i tidligere ekteskap? I så fall hvem og når?Med vennlig hilsenRolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

I FS/IGI finner jeg at Halvor Olsen ”Asen” og Elen Auensen skal ha en datter Kristine, f. ca. 1772, Kalstad. Mens den datteren Kirsten som er nevnt sammen med foreldrene på Ærviggaard, Trondenes, 1801, er 17 år Lenke. FS er imidlertid en base som alltid bør sjekkes!FS har også Ole, f.ca. 1776, Kalstad, som skal være død i 1812, mens broren Ingebrigt skal være død i 1863.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Rolf A Røkeness

Takk for svaret, Grethe. Bakgrunnen for dette temaet er at jeg leter etter en Lisbet Halvorsd/Elisabeth Halvardsd som antas å være født omkring 1771, jfr tema nr 29149. Jeg har fått det for meg at hun har tilknytning til denne familien (husker ikke lenger hvorfor). Problemet er at iflg Ytre Rendal Gard og Ætt ble Halvor og Ellen gift først 1776.Jeg får låne inn filmen av kirkeboka for Trondenes og se om jeg kan komme over noe som er oversett tidligere.Mvh Rolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.