Gå til innhold
Arkivverket

[#29196] Friedrich Christian Wegner og Mari Borgersdatter , Bragernes


Gjest Bodil Strand
 Del

Recommended Posts

Gjest Bodil Strand

Disse to er foreldrene til min tippoldemor Anne Cathrine Christiansdatter (Wegner) som gifter seg med Andreas Johannessen (Sjulstok) i Tønsberg i 1829. Foreldrene hennes finnes i FT 1801 for Bragernes. Vet noen hvem som var foreldrene til Friedrich Christian og Mari?Hvis noen vet noe om eventuelt flere barn til Andreas og Anne Cathrine enn min oldemor Johanne Mathea f. 1835 vil jeg gjerne vite det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Du spurte etter søsken til din oldemor. Disse her, som jeg fant i Familysearch/IGI, kan jo være verdt å sjekke nærmere: 1. HENRICHA ANDERSEN Gender: Female Christening: 20 APR 1834 Tonsberg, Vestfold, Norway 2. JOHANNE MATTHEA ANDERSEN Gender: Female Christening: 30 AUG 1835 Tonsberg, Vestfold, Norway 3. JENSINE MARIE ANDERSEN Gender: Female Christening: 17 MAY 1844 Tonsberg, Vestfold, Norway 4. GREGERS CHRISTIAN ANDERSEN Gender: Male Christening: 05 DEC 1830 Tonsberg, Vestfold, Norway 5. CARL SEVERIN ANDERSEN Gender: Male Christening: 18 JUN 1848 Tonsberg, Vestfold, Norway 6. ANDERSEN Gender: Male Birth: 27 DEC 1839 Tonsberg, Vestfold, NorwayHilsen Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Morrell Andersen

Anne Cathrine og Christian Fredrik (ikke omvendt) er vanlige navn i Wegner-slekta. Alle de Wegner som jeg har i min slekt er fra Ibestad i Troms og bakover til Danmark. Jeg klarer ikke å finne et bindeledd mellom din Friedrich Christian og mine. Det er nok mulig at Friedrich Christian Wegner har kommet sydover og slått seg ned på Bragernes. Mvh, Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodil Strand

Takk til Kjell. Søkte selv på IGI, men brukte vel feil stavemåte e.l. Fant enda en datter når jeg prøvde nå.Ja Heidi jeg vet at det finnes en Wegnerslekt i Bergenstraktene,men det finnes fler med samme navn også i Drammen. Vet ikke om disse kan forbindes med hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.