Gå til innhold
Arkivverket

[#29200] Hans Rasmus Endresen, født 1814, leikanger i Sogn og Fjordane?


Gjest Terje Wilhelmsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Wilhelmsen

Hei igjen!Jeg har forgjeves lett etter mine besteforeldre til Farmor. De heter: Hans Rasmus Endresen, født 1814 i Leikanger, og Gunhild Maria Mathisen, født ca 1821 i Oslo. De fikk en datter (min farmors mor), Emilie Eriksen Endresen, født 1844 i Oslo.Er det noen som har opplysninger ang. disse? Er også interessert i oldeforeldrene, spesielt foreldrene til Gunhild.Hilsen Terje W.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knusen

På FS VRI finne jeg kun en Gunhild Marie f.6/4 dpt. 25/4 1819 Stavern, foreldre Mathis Jacobsen og Helene Tobiasdt.Jeg vet det sto i 1865 at Marie Eriksen var f. i Drammen ca. 1817, og det kan godt være at Gunhild ikke finnes i FS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Hjelle

Det er sikkert denne, som du finn i databasen Døypte i Sogn og Fjordane:80699 20.10.1814 Hans Rasmus Rasmuss. med far Rasmus Endresen, bustad Askelund (?), og mor Johanne Chr. (f. Holm).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Wilhelmsen

Hei og takk for svar.Jeg har ikke tilgang/finner denne databasen, men jeg har skrevet til folkebiblioteket i Balestrand for å forhøre meg om hans foreldre, kone, ev. barn. Får bare håpe at de svarer om de ikke har for mye å gjøre.Hilsen Terje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Wilhelmsen

Hei Jorunn, takk for dine innspill, men jeg er ikke i stand til å finne hans dåp i Digitalarkivet. Eneste jeg har funnet er Hans Rasmus Endresen 51 år gammel i FT-1865 for Balestrand. Har du mulighet til å lage en link til meg?Terje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Wilhelmsen

Hei og takk for svar begge to.Hvordan finner jeg f.eks. databasen i Digitalarkivet som dere henviser til og som Marit la inn i sitt svar?Jeg har prøvet, men er nok ikke så flink at jeg greier dette. Kan en av dere hjelpe meg på veg?Hilsen Terje W.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Terje, klikk på databaseveljar øverst til venstre, velg fylke (Sogn. & Fj.), velg kjeldekat. (kyrkjebøker), velg underkat. (døypte) og vips så har du det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Wilhelmsen

Hei igjen! Rasmus Endresen og Johanna Christine Holm ser ut for meg som om de bodde på to forskjellige steder.Disse stedene het: Rauboti og Lidal.Kjenner noen til disse stedene? Nærmere opplysninger om personene finnes lenger opp i debatten.Hilsen Terje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.