Gå til innhold
Arkivverket

[#29208] Helen Dalsgaard, Boston USA


Gjest Terje Soløy
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Soløy

Jeg prøver på nytt igjen. Jeg prøver å finne opplysninger om Helen Dalsgaard, fd, 1918 i Boston USA. Datter av Håkon Dalsaard fd. 1886 på Tysnes og Helga Person fd i Skåne, Sverige. Håkon døde i 1919. Det er fullt mulig at etternavnet Sjursen kan ha blitt brukt i USA, da Håkons far het Sjur. Håper det er noen som kan gi meg litt hjelp på veien.mvh Terje Soløy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Soløy

Har fått vite at Håkon Sjursen Dalsgaard fd. 17.12.1886, på Tysnes, reiste over til Amerika den 05.05.1905, for å søke hyre til sjøs.mvh Terje Soløy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

1930-Census, - 12 Cross Street, Woburn City, Middlesex, Massachusetts.Adolph Hendrickson, Head, 41 år gml., gift 36 år gml., immigrerte 1912, født i Sverige, naturalisert, - 'Carpenter'.Helga, Wife, 43 år gml., gift 26 år gml., født i Sverige, imm. 1904, nat.Helen P. Dahlsgaard, Stepdaughter, 12 år gml., født i Mass. av far f. i Norge og mor f. i Sverige.Mvh. Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Soløy

Tusen takk for opplysninger. Var inne på tanken at Helga kan ha giftet seg på ny, da jeg ikke fant henne som Person, eller Dalsgaard. Ser også at Helen har fått en h i etternavnet. Dette var et meget godt steg i riktig retning.mvhTerje Soløy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.