Gå til innhold
Arkivverket

[#29222] Jon Hansen Kruskop(f) fra Bergen.


Gjest Tor Mathisen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Mathisen

Jon Hansen Kruskop(f)kom i 1833 fra Bergen til Brønnøy. Han skal være født ca. 1811 i Bergen og faren het Hans Chr.Kruskop(f).Kan noen hjelpe med eksakt fødselsår og navn også på mora hans ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Da blir det vel denne [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=2doep1668&gardpostnr=35378&merk=35378#ovre>LenkeDet kan se ut som Johan er sønn av Hans Chr. Kruskops ekteskap nr. 2:1. ekteskap Lenke2. ekteskap (1802) LenkeEventuelle flere barn (hel- og halvsøsken til Johan) kan du finne ved å søke på døpte i Bergen i DA.Dette ser ut til å være Hans Kruskop (Kruskof) i folketellingen 1815 for Bergen Lenke.Her er det også noen opplysninger om Hans Kruskop i Undersøkelseskommisjonen 1804-1805, Bergen Lenke og LenkeDette er vel Johan (John) i Brønnøy, 1865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Moren til Johan heter Christiane Magnusdatter, og det er mulig at det er den samme Christiane som jeg finner blant gravlagte i Bergen, 1839. Hun er 52 år gammel, f. ca. 1785 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=1301begr&gardpostnr=12973&merk=12973#ovre>Lenke Det som imidlertid er noe merkelig, at hun omtalt som ”Pige”.Blant døpte i Bergen i 1784 finner jeg Anna Christiana, datter av Magnus Lanchenau Lenke, men jeg har ingen garantier for at dette er rette personen. I 1801 ser det ut som Ane Christina er fosterdatter hos Johan Lange

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.