Gå til innhold
Arkivverket

[#29232] Signe Victoria Kristiansen, f. 1894 fra Skotfoss, Telemark


Gjest Lisa Kjønigsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lisa Kjønigsen

Trenger hjelp til å finne min oldemor Signe Victoria Kristiansen f. sept 1894 (Skotfoss) og hennes foreldre Anders Kristiansen f. 1865 og Davida Kristiansen f. 1871 (begge fra geithus, buskerud). Finner ikke familien på 1900-tellingen. Har ikke heller ikke funnet Anders eller Davida på tidligere tellinger.Signe Victoria skal ha 4 søsken i 1900: Hjalmar f. 1890, Anna f. 1892, Hilma f. 1897, Agnes f. 1898.Jeg tror de skal befinne seg i Telemark, Buskerud eller Østfold.Setter pris på all hjelpen jeg kan få!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiFinner bare Anna Johanna Andersdatter. født 9/7-1892, døpt 14/8 1892 i Haug Kirke Norderhov Buskerud. (Kilde FS)Mor:Davida Josefine ANDREASDR Far:Anders KRISTIANSENMvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Det er kanskje mulig å finne ut mer, men jeg har ikke tid nå. Hvor har du søkt?Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Aabelvik Sahlin

Hei!Har funnet Signe Viktoria døpt i kirkeboka for Melum,Solum,men ikke de søsknene som er født senere.Det tyder kanskje på at fam.flyttet fra Skotfoss mellom 1895 og 1897?Mvh Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisa Kjønigsen

Hei!Så fint at du fant henne! Det er mulig at de flyttet fra Skotfoss. Vet veldig lite om denne siden av familien. De opplysningene jeg sitter med er basert på det farmoren min fortalte meg tidligere. Selv farmor visste lite siden moren hennes, Signe Victoria, døde da hun var liten. Det er først nå jeg har begynt å lete. Har sett på de ulike folketellingene, spesielt for buskerud og telemark, som er tilgjengelig gjennom digitalarkivet. Jeg vet at Signe Victoria flyttet til Moss men jeg vet ikke når eller om resten av familien fulgte med.mvhLisa K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Aabelvik Sahlin

Hei!Her er dåpen til Signe Viktoria:nr.7,født 21.sept.1894,døpt 14.april 1895: Signe Viktoria. foreldre:Anders Kristiansen,Skotfoss,f.1866 morens navn er ikke skrevet,bare at hun er født 1871. faddere:Karl Rasmussen,Skotfoss,moderen,Karl Aug.Andreassen,Skotfoss,Matilde Bjerkenes(?), Andreas Andersen,Skotfoss. anm:døpt i Solum kirke. (Solum mini,Mælum sogn,1880-98,s.52)Jeg har heller ikke klart i finne dem i FT 1900.Mvh Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisa Kjønigsen

Tusen takk for hjelpen! Interessant at ikke morens navn er oppgitt?Rart at man ikke finner familien på 1900-tellingen.-mvh-Lisa K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Aabelvik Sahlin

Hei!At ikke mor står der,kan jo være en forglemmelse fra presten.Hun er jo oppført som fadder,men også der uten navn.Bare en tanke som falt meg inn: Kan det være at fam.f.eks.reiste ut av Norge (kanskje Sverige)etter å ha bodd på Skotfoss? Dersom de etterhvert kom til Østfold,var jo ikke veien så lang fra Sverige og dit.Mvh Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisa Kjønigsen

Ja, det er jo en mulighet. Et sted må de jo være! Det sjette barnet ble født i 1901, visstnok i Norge. Ser ihvertfall ut til at familien har flyttet en del. Kanskje de flyttet til Moss omkring 1901 og ble boende der?Er folketellinger fra hele Sverige lagt ut på internett? Har søkt på deler av Sverige.-mvh-Lisa K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.