Gå til innhold
Arkivverket

[#29235] Petter Olsen fra Aurskog til Østre Aker 1865


Gjest Frank Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Frank Johansen

I et notat skrevet av min grandonkel i 1998 står følgende:'Hans far, vår oldefar, Peter Olsen Aanerud reste til Lie på Wolla i Aker. Han var orgeltråkker og ringer i Ulven Kirke ved Oslo. Han er begravet på Ulven kirkegård.'Videre har jeg funnet ytterligere opplysninger: - Han ble født 02.03.1825 på Sætra u. Nordre Berg i Aurskog - Aanerud er feilavskrift for Sannerud (Sanrud), u. Grøtli i Aurskog - der han bodde en periode i oppveksten. - han ble enkemann i 1863. - det er vel trolig han som er her: Lenke på Haugen øvre i Østre Aker i 1865. - i dag er finnes ingen Ulven Kirke. Men Østre Aker Kirke ligger på Ulven. Denne het kanskje tidligere Ulven Kirke?Alt av informasjon eller tips om hvor mer informasjon kan finnes er av interesse!mvh Frank H. Johansen (Petter Olsens tipp-tipp-oldebarn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Frank H. Johansen

Jeg tar opp denne gamle tråden. I følge min grandonkels nedtegnelser, skal Petter Olsen ha dødd i 1896. Nå har jeg bladd gjennom ministerialboka for Østre Aker for 1886-1897, men har ikke funnet ham der... Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Oslo byleksikon: der står det at 'Ulven kirke innviet 1860 som sognekirke for Ø.Aker. (Se Østre Aker kirke).'Det som menes tror jeg blir at Ulven kirke var sognekirken i Ø.Aker menighet, men som i dag kalles Ø.Aker kirke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest Frank H. Johansen

På et helgebesøk hos mine foreldre kom jeg igjen over notatene min oldemor gjorde seg.Der står det at han 'døde 70 år gammel', dvs. omkring 1895.Nå har jeg skummet over listene over døde i Østre Aker 1893-1897, men ikke funnet ham. Noen som har noen tips om hvordan jeg går videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.