Gå til innhold
Arkivverket

[#29244] Sovjetisk krigsf., gift i Nor. Deport. til Sovj. 1959. Hvor finner jeg opplysn??


Gjest Paul Thode
 Del

Recommended Posts

Gjest Paul Thode

Hei.På vegne av en bekjent leter jeg etter opplysninger rundt faren, som av norske myndigheter ble returnert til Sovjet i 1959.Faren som var sovjetisk soldat kom til Norge som krigsfange under krigen og ble etter krigen gift i Norge. De fikk barn, og bodde sammen som en familie frem til 1959. Vedkommende fikk siden en gang besøke sin far i Sovjet, men det ble den gang ikke ble stillt noen spørsmål. Både moren og faren er nå døde.Nå lurer vedkommende på hvor det går an å finne opplysninger rundt dette.mvhPaul Thode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Send en e- mail til: jafjohan@start.no Grunnen til at jeg ber deg om dette er at jeg tror opplysningene er for 'nye' til å å opplyses på nettet pga personvern. Send meg navn og de opplysninger du har på vedkommende. mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Jeg tror ikke historien er sann. Men i tilfelle han ble utvist, finnes det fra den gjeldende tiden trykte fortegnelser over utviste personer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paul Thode

Hei.Nei, jeg kommer ikke til ¨å oppgi noe navn. Det får bli vedkommendes egen sak.Tore: Vet du hvilken myndighet/arkiv som har slike opplysninger? Jeg forutsetter selvfølgelig at vedkommende må identifisere seg ovenfor dette organ ved forespørsel.Paul Thode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Justisdep., Politiet, utenriksstasjonene. Men rundskrivene med navn over utviste personer ble distribuert ganske bredt. (Til og med til Riksakrivet.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.