Gå til innhold
Arkivverket

[#29259] Etternavner Gravem fra Sundalen pr.gj.


Gjest Torleif Berg
 Del

Recommended Posts

Gjest Torleif Berg

Her har jeg to personer med samme etterhavn som giftet seg her i Kvæfjord omtrent i samme tidsrom. Noen som kan hjelpe med om de er i slekt med hverandre?I kirkeboken for Kvæfjord finner jeg:1. Halvor Olsen Gravem f. 1833 Sundalen pr.gj. Far Ole Halvorsen. Gift 16. juli 1869 med Kristine Marie Kristiandatter f. 1843 Kvæfjord.2. Halvor Knutsen Gravem f. 1851 Sundalen pr.gj. Far Far Toresen. Gift 8. juli 1873 med Bendikte Jonette Kristiansdatter f. 1840 Kvæfjord.Torleif Berg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Osvald Rydjord

Jeg kan ikke svare deg helt på spørsmålet, jeg har nemlig bare funnet Halvor Olsen. Faren Ole Halvorsen (Halvor Gunnarsen Hagen), bruker på Gravem II 1827-38, (1802- )g 1827 m Gjertrud Andersd (Anders Knutsen Gravem, forrige bruker) har barna: Eli 1828, Anders 1830, Halvor 1833 (utflyttet Kristiansund 1858), Kristi 1835, Ole 1837, Gunnar 1839, Randi 1841, Anne 1843 og Marit 1846. Det står mer om barna, men om Halvor bare det i parantes. (Sunndal I s 324.)Jeg har foreløpig ikke funnet Knut Toresen på riktig tidspunkt. En Knut Toresen var bruker på en av Gravemgårdene (16 + underbruk) i 1725-48, så navnet forekommer, men nærslekt ser jeg ikke slik i farten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Berg

Takk for de opplysningene.Som en tilleggsopplysning om disse to mennene med Gravem som slektsnavn: Halvor Olsen f 1833 giftet seg 1869 med Kristine Marie Kristiansdatter, bosatte seg her i bygda og har flere etterkommere her. Han døde 1888.Halvor Knutsen f. 1851 giftet seg 1873 med Bendikte Jonette Kristiansdatter (søster til Kristine Marie) De emigrerte til Amerika i 1876 sammen med to barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.