Gå til innhold
Arkivverket

[#29260] (Hans?) Paul Strand, skomaker Lyngen/Trondheim, f. rundet 1810.


Gjest Knut Henning Eriksen
 Del

Recommended Posts

Gjest Knut Henning Eriksen

Paul (muligens Hans Paul) Strand var gift med Ane Margrethe Johansdatter, f. 1811 i Lyngen, og har bl.a. en datter ved navn Sesilie Strand f. 1839 i Lyngen. Paul Strand opplyses å være skomaker av yrke og ha sitt fødested i Trondheim. Kan noen gi meg opplysninger om ham og hans forfdedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Finner at Anne Margrethe er enke i 1865 i Lyngen. Hun er i huset til svigersønnen Isak Mikaelsen og datteren Seselie Strand [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f61938&gardpostnr=116&personpostnr=959&merk=959#ovre>Lenke. Den eldste datteren er 26 år. Lillesøsteren til Seselie, Nille Kr., er 15 år og bor sammen med moren LenkeHer er giftermålet til Isak Mikalsen og Seselie / Cecilie Kathrine Hansdatter Strand i Lyngen 11.9.1863 Lenke. Hennes far kalles her Hans Strand. Og her konfirmasjonen til Nille Christiane Strand, Lyngen, 1867. Foreldrenes navn oppgis til Hans P(oul) Strand og Anne Margrethe Fyhn LenkeDette kan vel være dødsfallet til Anne Margrethes mor, Nille Christiane Fyhn, Lyngen, 1863

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt D. Hjeltnes

Lyngen kirkebok vigde 18.okt.1839 :Ungkar Hans Paulsen Strand , 30 år , Trondheim og Rottenvik og pige Ane Margrethe Fyhn , 29 år , Rottenvik. Hans far Paul Strand , hennes far Johan Fyhn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Henning Eriksen

Jeg takker for alle tilbakemeldinger så langt. Her var faktisk flere opplysninger som jeg ikke hadde fra tidligere. Skulle det fortsatt være noe sitter med informasjon om slekten Strand - angivelig fra Trondheim: la meg høre fra Dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.