Gå til innhold
Arkivverket

[#29272] Forskj. steder i Oslo. Trefoldighets menighet 1905-1907. Ukjent videre.


Gjest Nina Stenvall
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Stenvall

Jeg søker opplysninger om en familie bosatt i Pilestrædet 65 i 1900. Lenke Det gjelder Ole og Sofie Lie og deres tre barn. Fra Byarkivet i Oslo har jeg fått vite at familien i 1904 bodde i Theresesgt. 32 B og i 1905-1907 bodde de i Welhavensgd. 6 B. I 1909 er de ikke lenger registrert på den adressen. Byarkivet har søkt i adressebøker for Oslo for 1909 og for Aker 1916, men uten resultat.Familien består av Ole Lie, født 10/11-1846 i Botne, Sofie Lie, født 27/7-1862 i Billingsfors i Sverige (nærmere bestemt Steneby..) og tre barn alle født i Oslo: Agnes Lie, født 16/11-1884, Gustav Olaf Lie, født 20/5-1898 og Fritjof Arnfoldt(?) Lie, født 5/10-1900.Det er ”mor Sofie” jeg følger her. Jeg hadde opplysning om at hun flyttet fra Steneby i Dalsland 25/9-1885, men dette kan ikke stemme! Tellingen i 1905 sier at hun flyttet til Kristiania i 1878!! Jeg hadde fått opplyst tidligere at Sofie (eg. Sofia..) utvandret fra Sverige nevnte dato sammen med søsteren Maria. Begge med etternavn Olsdotter. På samme adresse i 1900 bor en Marie Olsen, født i Dalsland i 1869. Dette kan være søsteren, men hennes rette fødselsdato er 12/8-1868. Hvor ble det av henne videre??Alle opplysninger om familien mottas med takk. Hvor ble det av de videre? Finnes det etterkommere nå tro?? Kan det tenkes at Ole, som jo var en del eldre enn Sofie, døde rundt 1907/1908? Mvh Nina Stenvall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Jeg er ikke helt sikker på at Byarkivet har søkt på Sofie/Sofia Lie, enke. Det er absolutt verdt å kontrollere, herfra litt vanskelig å sjekke for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Nina Stenvall

Det var dessverre ikke noe mer å hente fra Byarkivet.... De anbefaler søk i kirkebøker for Trefoldighet menighet for å komme videre med familien. Kan jeg håpe at noen har tilgang til opplysninger fra nevnte menighet?? Alle tips til å komme videre mottas med takk! Hva kan være lurt å se etter først? Utflyttede fra menigheten? Eller kanskje lete etter dødsfallet til Ole Lie? Nina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.