Gå til innhold
Arkivverket

[#29279] Opphavet til Jenny Ludvigsen. f. 1862 i Trondhjem ST. Bor i Drammen i 1900


Gjest Kjell Hamberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Hamberg

Kan noen hjelpe meg med å finne opphavet til Jenny Ludvigsen (f. 1862 i Trondhjem?) I 1900 bor hun på Landfalløya i Drammen med ektemann Christian Ludvigsen og 6 barn.Vha. kirkeboka for Åssiden som er en av de få brukbare som er lagt ut av Riksarkivet, har jeg funnet at damens fulle (pike)navn var Jenny Ulrikke Theodora Thorsen Øverby. At hun var født i Trondhjem (eller like i nærheten) sånn ca 1862 synes også ganske sikkert. Jenny (eller foreldre for den sakens skyld) synes imidlertid å være totalt fraværende i FT1865.Kan noen hjelpe?NB! Jenny Ulrikke Theodora Bjørnstad i FT1865 for Halden er neppe den jeg leter etter!Hilsen Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

D'ække lov!! Jeg trodde at jeg hadde dekket alle muligheter mhp. variasjoner over navn, men der var hun altså! Tipper at både konfirmasjon og vielse er å finne i Nedre Eiker. Takk skal du ha!Mvh Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

FS, IGI: Andrine Mathilde dpt. 10/8 1856 Vår Frelsers krk., Christiania, Thor Pedersen Øvrebye og Julie olsdr. Larsen.Paul Olger dpt. 3/4 1859 Trøgstad ØS, Thorer Pedersen og Julie Larsdt.Jenny Ulrikke Teodora dpt. 23/3 1862 Melhus S-TRL, Thor Peders. og Julia Larsen. Og du vet så klart at dette må sjekkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Takk skal du ha, Berit!Opplysninger i FS tar jeg for det de er verdt (99% riktig og 1% renspikka tull, sånn omtrent), men det er bedre med noe som lar seg kontrollere i etterkant enn ingenting i det hele tatt!Innlegget ditt gav meg imidlertid en liten pekepinn mhp å søke videre i FS etter Julie Larsens (eg. Olsdatters) opphav og sålangt FS er til å stole på het foreldrene Ole Larsen Kios og Marthe Marie Christophersdatter Hougen. De giftet seg i Domkirken i Christiania i 1832. Alder ikke oppgitt i FS.Ettersom det finnes en Kios-gård i Røyken slo det meg at Ole Larsen muligens kunne være født der. Jeg har imidlertid ikke så god oversikt at jeg kan si om jeg er på riktig spor.Er det noe som vet noe mer om Ole Larsen Kios?Hilsen Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.