Gå til innhold
Arkivverket

[#29286] Jacob Pedersen Müller


Gjest Kathe Tove Røed
 Del

Recommended Posts

Gjest Kathe Tove Røed

Jacob P.Müller er født rundt 1719,gift med Justine Henricsdtr.Wright 4.1.1759 (FS) I 1801-tell. her står han oppført som J.P.Møller og han bor sammen med bl.a. sin brordatter Dorthea Møller. Er det noen som vet hvem broren var, evnt. foreldre. Jeg har lest igjennom mye av det som er lagt ut fra Porsgrunn bibl. men kan ikke finne fam. bakover på den gode Jacob.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Her er det to ekteskap i Solum: Jens Larsen Dahl og Ingeborg Pedersdatter, pige, hos forvalter Møller og Anders Fr. Finne og Anna Elisa Møller, med forlover I. Møller (Jacob Møller??) Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathe Tove Røed

Hei Grethe! Hva du kan! Jeg bukker og skraper - og det er ikke første gangen heller. Den siste opplysningen om ekteskapet mellom Anders Finne og Anna hadde jeg ikke. At det er familie tar jeg for gitt. Jacob Müller og Justine Wright hadde jo en datter som het Anna Elisabeth Dorthea Jørgensdatter(?) Müller. Men hun giftet seg med Arnt Steenberg og døde før 1801-tell. Navnet er likt,men her får jeg bruke litt tid. Takk for kjempefine innspill, Grethe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.