Gå til innhold
Arkivverket

[#29288] Modum: Ane Olsd. Åsen f. omkring 1720? d. før 1801?


Gjest Rolf A Røkeness
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf A Røkeness

Denne Ane Olsdatter var gift med Nils Sevaldsen, viet 27/12-1746 i Heggen. Han kan være sønn av Sevald Evensen og Lisbet Nilsdatter (hvor?), døpt 24/6-1719 i Heggen. I ekstraskattmanntallet 1765 står de under eiendommen Aasen ( [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=modumska&gardpostnr=1137&merk=1137#ovre>Lenke ). Nils er vel han som dør på Sevalds før 1774.Jeg har identifiser én datter Aase født 5/10-1756 på Skresvigeie, døpt 9/10-1756 i Heggen (min ane). FT1801:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnt Hole

Fra skifteprotokoll nr, 12a for Eiker,Modum og Sigdal, side 14b. Skifte på Kaggestad i Heggen 19/11 1753 etter Ole Pedersen. Gift 1.g.m. Aase Jonsd.1 søn Peder Olsen, tjener på Bragnes2.søn Erich Olsen, begge myndige3.datter Anne Olsd. g.m. Niels Sevaldsen Schredsvigeie4.datter Inger Olsd. g.m. Anders Jonsen Nyrud i Fiscum fierdingen udi EgerG.2.g.m. igjenl. enke Maren Clemmetsd.5.søn Jon Olsen, 13 år6.datter Aase Olsd. 18 år7.datter Ingeborg Olsd., 16 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf A Røkeness

Mange takk skal du ha, Arnt. Nå er det ingen tvil om hvor hun hører hjemme. Når jeg har fått samlet sammen noe mer data som kan undersøkes videre i kirkebøkene, får jeg bestille til låns de aktuelle filmene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.