Gå til innhold
Arkivverket

[#29795] Har du en omstreifer blant dine forfedre?


Gjest Kai S Gurrik Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Jeg har jobbet lenge med å samle opplysninger om reisende (best kjent som Tatere) i inn- og utland. Begge mine foreldre er av store reisende slekter, og jeg føler jeg har en viss oversikt i mine program.Med dette innlegget håper jeg på å se noen tilbakemeldinger fra dere som enten tror eller vet at de har noen reisende blant sine forfedre. For de som tror de kanskje ikke har noen familie, som ønsker å finne ut om slekt eller hva det mtte være!Send meg en mail så skal jeg prøve å hjelpe! kasaglar@online.noHa en fin kveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Siri A. Baklid! Jeg klarer desverre ikke å finne ut noe om disse personene i ditt innlegg (29071).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Kai S Gurrik Larsen

Ville bare fortelle at jeg har fått utrolig mange henvendelser etter jeg la ut dette temaet. Kjempe morro å ha kunnet få hjelpe så mange, men alle har jeg desverre ikke fått hjulpet da!kasaglar@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Kai S Gurrik Larsen

Det strømmer fortsatt på med mailer og jeg har også fått en del telfoner fra folk som ønsker å finne sin familie. Kjempe morro at folk har slik tillit til meg og ønsker å dele sin familie og slekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Larsen

Til Kai S. Gurrik Larsen.Jeg har sendt deg en mail. Håper du har tid til å kikke på den.Mvh Ørjan Larsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Bjørn Eide

Hei! Det hadde vært fint om du kunne se på mitt tema 32483 og 32071 ang. Anne Nikolaidatter. Jeg står fast, men kanskje du har noen opplysninger. mvh Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Bjørn Eide!Jeg skal se på dette. Vet jeg har en del info om disse folka, men jeg å få litt tid på meg. Skal svare deg, da på de oppgitte debattnr.Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Bjørn Eide

Kai! Takk for opplysningene. Jeg så at Ole Øystein stilte deg samme spørsmålet som jeg tenkte på. Sender deg en mail senere, mvh Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Kai Samuel Gurrik Larsen

Vil takke dere alle som har tatt kontakt med meg, ikke minst for tillitten dere har vist. Det har vært utrolig spennende, og mange nære slektninger har jeg kommet i kontakt med!Det er alikevel mange jeg ikke har kunnet hjelpe. Men ikke gi opp!Ta gjerne kontakt med meg! Mail adressen er: kasaglar@online.noHilsen Kai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Haug

Hei Jeg lurer på om du kan hjelpe meg med dette her. Jeg har en Ole Halvorsen født 03.07.1864 mulig Drangedal døpt 02.12.1894 Gran gift 09.12.1894 gran død 25.01.1938 beg 0202.1938 Brandbu.Han er gift med Thea Andrine Martinsdtr født 10.05.1867 Eidsvold. Men når han blir døpt så står det far Halvor og mor Anne omstreifere. Kan du hjelpe meg så hadde det vært fint Mvh Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai Samuel Gurrik Larsen

Anne Haug! Jeg har sjekket i min data, men uten noe resultat. Jeg vil sende en mail for å spørre om hjelp med dette!Vet du noe mere? Du kjenner ikke til noen flere opplysninger om foreldrene Halvor og Anne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Haug

Nei det gjør jeg ikke.Jeg vet bare hva barna til Ole Halvorsen heter og barnebarna hans.Så vet jeg hva far en til kona til ole heter. Derfor håpet jeg at du kunne hjelpe meg litt. Mvh Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Anne! Sjekket en del rundt Ole igår. Om jeg ikke har oversett det i kirkeboken, så ble Ole neppe døpt i Gran kirke. I folketellingen 1900 for Brandbu finner jeg Ole m/kone og 2 barn, barnene skal være født i Brandbu er det skrevet der. Ved en nærmere sjekk i kirkeboken for Brandbu og Gran finnes de ikke døpt der (kan også her ha oversett de)...Skal sjekke mere! Har også sendt en mail til noen dyktige slektsforskere som jeg håper vil hjelpe meg videre. Vi får se hva også de klarer å skaffe frem av opplysninger.Vil du sende meg en mail Anne, om det en noen opplysninger som kommer frem som ikke vil kunne legges ut her, kan det være fint å ta kontakt med deg på mail. Bare et ønske, kan også ta kontakt med deg her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Haug

Hei Kai du kan bare ta kontakt her.Vi var på stasarkive i kongaberg og da fant vi. Ole halvorsen døpt 02.12.1894 Brandbu eller så var det grand. Og da stod det Ole Halvorsen døpt 02.12.1894 det stod at han var i 30 åra. Så døpte han sin datter 15.04.1894 brandbu,så giftet han seg den 09.12.1894 gran /brandbu. men han døde 25.01.1938 brandbu. Det står i en bibbel at han var født 03.07.1894 men det vet vi ikke. Barna heter Helmer Martinus olsen født 05.03.1890 døpt 30.03.1890 gran konf 1904 gift 02.12.1917 heggen døde mars 1970 heggen. han var gift med johanne johansen berget født 23.09.1896 . barn nr 2 Anna matilde Olsen født 03.12.1894 brandbu. Ole bodde på evenrudhagen når han dør. han bruker Evenrudhagen når han dør. Mvh Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Haug

Hei Kai. Vi har hørt om Vefald men usikker noe mer.Om dem kan ha bodd der eller bare vært inn om vet vi ikke.Mvh Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Harald Kvale

Hei Kai, kanskje du har et tips til meg?Jeg har ei 3xtipoldemor som ble konfirmert på Fjelberg i Hordaland i 1774. Hun sies i bygdeboka for Skånevik å være av taterslekt. Hun heter Stine Per/Pedersdtr. Hallen.Foruten henne har jeg kun funnet ei Inger Pedersdtr.(trolig storesøster) og en Peder Pedersen (død 99 år i 1775) som brukte navnet/adressen Hallen på Fjelberg. (Nærmeste gård som heter Hallen ligger veldig langt borte)Kjenner du til navnet/stedet, eller kan du fortelle hvor de reisende på den tiden mest sannsynlig kom fra? (nord-sør-øst)Mvh Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.