Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Tom Langer

[#29800] Sende epost med informasjon fra Brukerforumet?

Recommended Posts

Gjest Tom Langer

Heiav og til når jeg leser et innlegg i brukerforumet eller arkivforumet tenker jeg: Dette må jeg ta vare på / kan jeg bruke i mitt eget arbeid.Kan jeg sende tekst / kommentarer til et tema som epost? Eller overføres data med klipp og lim?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Per Håkon Christiansen

Hvorfor ikke legge det inn blant favorittene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tom Langer

Digitalarkivet ligger selvfølgelig inne i listen over mine Favoritter. Jeg søker med mitt innlegg å kartlegge mulighetene:- for elektronisk overføring tekst (deler av eller en hel debatt på et gitt tema til egen disk)- til å invitere konkrete personer (f.eks. epostadresser) til en debatt. Dvs. tilsvarende 'Tips en venn' som vi ser på de fleste nettsider i dag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lars Ove Wangensteen

Det jeg gjør hvis det er en debatt jeg vil ha i papirform, er å kopiere hele debatten inn i Word, det er enkelt og greit til senere bruk. Da kan jeg videresende den til famile/venner/andre enten elektronisk, eller pr brev. Mange av de 'eldre' har ikke PC, men gode evner til å lese/skrive 'manuelt'Mvh Lars Ove

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Per Håkon Christiansen

-og jeg mente selfølgelig DET konkrete innlegget som favoritt, slik:LenkeAt du har Digitalarkivet blant favorittene tar jeg for gitt. Men som det sies over så går det greitt å kopiere alt til et word-dokument el.l.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne Sofie Simonsen

Hei! Under 'Fil' kan du sende siden pr. e-post. Skal jeg ta vare på teksten til senere lagrer jeg hele siden, senere kan jeg redigere den i Word, Frontpage osv.Mvh Anne Sofie Simonsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tom Langer

Heiog stor takk til Anne Sofie. Så enkelt kan det altså gjøres.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne Lise Hovdal

Det går også an å opprette e-post gå inn i emnet på Digitalarkivet igjen, forminske, merke teksten og dra den over til e-posten du har opprettet under.Anne Lise Hovdal

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.