Gå til innhold
Arkivverket

[#29800] Sende epost med informasjon fra Brukerforumet?


Gjest Tom Langer
 Del

Recommended Posts

Gjest Tom Langer

Heiav og til når jeg leser et innlegg i brukerforumet eller arkivforumet tenker jeg: Dette må jeg ta vare på / kan jeg bruke i mitt eget arbeid.Kan jeg sende tekst / kommentarer til et tema som epost? Eller overføres data med klipp og lim?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Langer

Digitalarkivet ligger selvfølgelig inne i listen over mine Favoritter. Jeg søker med mitt innlegg å kartlegge mulighetene:- for elektronisk overføring tekst (deler av eller en hel debatt på et gitt tema til egen disk)- til å invitere konkrete personer (f.eks. epostadresser) til en debatt. Dvs. tilsvarende 'Tips en venn' som vi ser på de fleste nettsider i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Det jeg gjør hvis det er en debatt jeg vil ha i papirform, er å kopiere hele debatten inn i Word, det er enkelt og greit til senere bruk. Da kan jeg videresende den til famile/venner/andre enten elektronisk, eller pr brev. Mange av de 'eldre' har ikke PC, men gode evner til å lese/skrive 'manuelt'Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Håkon Christiansen

-og jeg mente selfølgelig DET konkrete innlegget som favoritt, slik:LenkeAt du har Digitalarkivet blant favorittene tar jeg for gitt. Men som det sies over så går det greitt å kopiere alt til et word-dokument el.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Sofie Simonsen

Hei! Under 'Fil' kan du sende siden pr. e-post. Skal jeg ta vare på teksten til senere lagrer jeg hele siden, senere kan jeg redigere den i Word, Frontpage osv.Mvh Anne Sofie Simonsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Det går også an å opprette e-post gå inn i emnet på Digitalarkivet igjen, forminske, merke teksten og dra den over til e-posten du har opprettet under.Anne Lise Hovdal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.