Gå til innhold
Arkivverket

[#29809] Lars Mathisen og Thore ?datter, Spydeberg/Hobøl (Askim?)


Gjest Siri A. Baklid
 Del

Recommended Posts

Gjest Siri A. Baklid

På FamilySearch finner jeg at Lars og Thore kan ha blitt gift 8.11.1787 i Askim. (Vet ikke om det er de riktige personene.)De kan ha fått følgende barn: Marthe f 1789, Christian f 1791, Mari f 1793, Marthe f 1796, Mathis f 1797, Maria f 1798, Anne f 1802, Catrine f 1804, og selvfølgelig Ole. De tre siste barna er født i Spydeberg, de andre i Askim. Familien var bosatt i Hobøl rundt 1820.I 1801 er en Lars Mathisen 40 år, lottebruger, bosatt på Hæli i Spydeberg sammen med sin kone Thore Tostensdatter 36 år. Barna Christian, Mari og Maria bor med dem.Lars Mathisen kan være den som døpes 12.12.1762 i Spydeberg, sønn av Matthias øvre Dehli. Jeg finner mange barn av Matthias (Jonsen/Jerchensen) Dehli; var det to navnbrødre, eller fikk han så forskrekkelig mange barn på kort tid?Spørsmålene blir altså: Er opplysningene mine så langt korrekte? Hvem var foreldrene og søskene til Lars og Thore?Siri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.