Gå til innhold
Arkivverket

[#29823] Et sted i Sandar som heter Kjelberg ?


Gjest Per Evensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Evensen

Jeg forsöker å finne opplysninger om Jon Didriksen og hans foreldre og övrige familie. Han var antakelig födt ca 1700 og kom fra plassen Kjelberg(?) under Sandar prestegård. Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila S. Hynne

HeiDette står i Lorens Berg's 'Sandeherred En Bygdebok' s. 391:I 1700 tallet blir Kjelberg festet bort. Av brukerne vil vi før 1750 nevne Didrik Jonsen og sønnen Jon, ......Det er alt som står om disse, ikke hvor de kom fra, alder eller noe om hustruer eller barn.Jeg legger ved denne lenken LenkeHer finner du mest sannsynlig konen til Didrik Jonsen, Live Jacobsdatter. Og en mulig kandidat som hustru til Jon Didriksen.mvh Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest May Karin Henriksen

Prøv lenka til http://www.vestfold-slekt. Gå til Sandeherred, der finner du kirkebokavskrifter. Jeg har funnet Joen Dietrichsen som Caut. ved en vielse.1743. Fant også navnet Ane Kirstine Jonsdtr, Kjelberg som fadder til det første barnet, i 1743 som døde i 1746 - og til det neste barnet født i 1750, Ane Kirstine Joensd. og Joen Diedricsen som faddere.Bygdebok Sandeherred av L. Berg har noen få linjer om Kjelberg, s.391,: 'av brukerne vil vi før 1750 nevne Didrik Jonssøn og sønnen Jon.'Dette er muligens noen brikker i puslespillet. Mvh. M-K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.