Gå til innhold
Arkivverket

[#29841] Ole Pedersen,f.ca.1818 Hoff,Vestf.,foreldre/søsken?


Gjest Kari Aabelvik Sahlin
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Aabelvik Sahlin

Hei!Da Ole Pedersen gifter seg i Hoff 1846 står han som f.på Gurrik,28 år,bosted Sundbye,far Peder Hansen. I FT 1801 for Hoff på Sundbye Søndre finner jeg Hans Olsen med kone og 4 barn,ett av barna er Peder 12 år.Kan dette være far til Ole?LenkeHar oversikt over Ole P's etterslekt,men ønsker å finne foreldre og søsken. Noen som kan hjelpe?Mvh Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiDette kan være dåpen til Ole.OLE PEDERSENChristening: 01 MAR 1818 Hof, Vestfold, NorwayFather: PEDER HANSEN Mother: KIERSTI OLSDROg etter å ha leitet litt, kan jeg heller ikke finne andre kandidater enn Peder på Sundbye i 1801. Men han kunne jo kanskje komme utenfra Hoff?Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paul Thode

Hei.En rask titt i bygdebok for Hof bind I, annen del, Gurrik og Søndre Sundby viser at du antagelig er på rett spor. Det er litt blaing frem og tilbake, men under Søndre Sundby, s- 730 har du:Hans Olsen var f. 1756 på Øvre Åkerholt, d. 1833. g. 1780 Eli Pedersdtr Grønset, f. 1752, d. 1813. Fire barn:4. Peder, f. 1788, ektet 1814 Kirsti Olsdtr, Nordre Løken i Hillestad. Eventuelle barn er ikke listet.Hvis du låner bygdebok for Hof, bind I, annen del på biblioteket vil du kunne bla litt rundt selv.Bygdebok for Botne, bind I, Gårds og slektshistorie kan også være interessant.mvhPaul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Aabelvik Sahlin

Hei!Takk skal dere ha begge to.Ser ut til at dette kan være rett personer.Og navnet på Peder Hansens kona har dere gitt meg. Da skal jeg låne både kirkebok og bygdebok for å sjekke.Mvh Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.