Gå til innhold
Arkivverket

[#29878] Peder Olsen - vet du hvem faren til denne karen er?


Gjest Hanne-Lise Aune
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne-Lise Aune

Hei! Jeg prøver å finne litt ut om slekta mi, men er ganske nybegynner. Jeg kom et godt stykke på vei, men nå står jeg temmelig fast. Kan noen hjelpe meg å finne ut hvem faren og for den saks skyld moren til Peder Olsen (f. 1817). Han (Peder) eide en gård som het Haugsæth* i Eker (Øvre Eiker, Buskerud). Håper noen klarer å finne ut av dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Hei!Etter FS (VRI) ble Peder Olsen født 16.1. og døpt 26.1.1817 i Eiker. Foreldre Ole Pedersen og Kirsti Christophersdatter.Foreldrene giftet seg 3.12.1816 i Eiker.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Engedahl

Et spor i saken kan være.03.12.1835 skifte Bermingrud, Øvre Eiker Kristoffer Mikkelsen, død. Mari Gulbrandsdatter, enke. Tre barn nevnes. Datter nr. to Kirstine Kristoffersdatter gift med Ole Pedersen Haugset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Engedahl

Andre spor kan væreEn Ole Pedersen Haugset død i 1847 66 år gammel.Likeledes kan jeg nevne livøreenke Anne Olsdatter Haugset død 28.04.1843 bl.a. har sønnen Ole Pedersen Haugset 55 år gammel. (Dødsfallister hos sorenskriveren). 19.07.1828 Haugset oppgivelsesskifte Peder Johannesen og Anne Olsdatter, eldste sønn Ole Pedersen, fullmyndig.Hvorvidt noen av disse er riktig person vet jeg ikke. Men kan være et godt utgangspunkt for videre arbeide.Hvis dette er riktig personer så er det forholdsvis enkelt og komme videre bakover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne-Lise Aune

Tusen takk for alle svar! Ole Brede, så du hvilket årstall Ole Pedersen ble født? Hilsen Hanne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Pettersen

Hei..I følge mine notater så stemmer det som Jan Engedahl sier i inlegg 5. Peder Johannesen sin farsslekt var fra Haugset og moren hans var på Spirstøen da de giftet seg i 1758. Jeg har notert at han døde i 1823 (kan være feil)Peder sin kone Anne Olsdtr var på Korsgaarden da de giftet seg i 1781

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.