Gå til innhold
Arkivverket

[#29907] Bertha Marie Larsdatter, f. i Moss, barnepike på Løten i 1900


Gjest Anita Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anita Johansen

Er det noen som vet hvor det ble av Bertha Marie og hvordan det gikk med henne? Noen etterkommere?Bertha Marie er født iMoss by i 1888. Søsken er Anton Larsen f. 4/10-1885 og Julie Sofie Larsdatter f.9/7-1890. Foreldre er Lars Andersen f. 1841 i Moss by og Anne Helene Simensdatter f. 1847 i Vaaler. Anne Helene døde i 1896 og barna ble plassert på forskjellige steder.I 1900 er Bertha Marie barnepike hos Nils og Elise Myhrlie på Løten. Anton er tjenestegutt på gården Aas nordre på Jeløy, Moss. Julie Sofie er fattiglem ob bor på Røershagen plads i Rygge. Faren Lars Andersen er i 1900 på Kubberødbraathen i Rygge og mottar støtte fra Moss bys kommune.Det hadde vært gøy å få vite hvordan det gikk med Bertha Marie og Anton. Julie Sofie er min oldemor.Alle opplysninger mottas med takk.mvh Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Grønna Brataker

ANNE HELENE SIMONSEN, f. 11 mai 1847. Døpt 24 mai 1847 Vaaler, Østfold. Far Simon Andersen, Mor Johanne Marie Andersdr.Vennlig hilsen Espen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Johansen

Hei.Takk for innspill.Lars Andersen var på Eskelund i Rygge i 1905, da Julie ble konfirmert.Jeg antar at de tre barna ble plassert bort da moren, Anne Helene døde i 1896.Jeg lurer veldig på hva som skjedde med Anton og Bertha Marie videre.mvh Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.