Gå til innhold
Arkivverket

[#29917] Mystikk i bygdebok for Sem og Slagen


Gjest Per Evensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Evensen

I bind I leser jeg om Söndre Fadum (annen halvdel) 'Amund Olsen, ca 1670 - ca 1692,sönn av foregående....d.i 1690-årene' Under Söndre Fadum(förste halvdel)leser jeg 'de solgte parten i gården i 1765 til Amund Olsen på annen halvdel for 60 rdl...' Jeg får ikke årstallene til å stemme! - Og hvem var far til Amund Olsen,det burde jo väre noen som er nevnt i förste halvdel? Her har jeg virkelig behov for hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Harald Jonson

Den siste Amund er nok barnebarnet til den første.Amund Olsen f. ca 1646 (bruker av del 2 ca 1670-1692) er sønn av den siste bruker av hele gården (Oluf Amundssen, 69 år ved manntallet i 1664). Det er nok fra alderen i det manntallet at fødselsåret til Amund er regnet (18 år i 1664)Amund (d.e) får sønnen Ole. Og Ole får sønnen Amund (d.y) som er bruker av del 2 mellom 1746-1780. Det står også om Amund (d.y) 'I 1765 kjøpte Amund en part av første halvdel for 60 rdl.', så det er nok sånn det henger sammen ;-)mvh Per Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Evensen

Hei Per HaraldDer löste du problemet mitt! Jeg hadde studert dette en stund og trodde det var tallfeil med i bildet.Takk skal du ha!mvh Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.