Gå til innhold
Arkivverket

[#29922] Hans Nielsen fra Nes på Romerike


Gjest Espen Berg
 Del

Recommended Posts

Gjest Espen Berg

Jeg leter etter min 3.tippoldefar som het Hans Nielsen. I Nord-Odal Bygdebok V (s.283) står det at han kom fra Nes på Romerike. Det står at han ble født ca 1794. Jeg finner Hans Nielsen igjen i FT1865 for Nord-Odal. Da bor han på Hagen og er 72 år gammel.Han giftet seg 28.10.1817 i Strøm kirke med Kari Tostensdatter. Kan noen hjelpe meg med å finne Hans' aner? I FT1801 finner jeg en Hans Nielsen (født ca 1797), men jeg har absolutt ingen holdepunkt for å kunne si at det er riktig person. Den Hans Nielsen som bor på Hønsedahlen ved FT1801 overtok senere garden etter sin far, så han er vel så godt som utelukket?Hilsen Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Det er nok trolig denne Hans du er på jakt etter LenkeHan ble døpt 17.4.1796. Foreldre Niels Hansen og Olea Christensdtr.Jeg har ikke funnet foreldrene under Ås i bygdeboken, men de kan eventuelt være oppført et annet sted.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Berg

Heisann! Jeg håper det er riktig person. Det var den jeg også hadde som forslag. Jeg fant ham heller ikke under Ås i bygdeboka, men som du sier så kan familien være registrert et annet sted siden faren står som jordløs husmann. Men så var det å finne ut om han flyttet til Nord-Odalen.Hilsen Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.