Gå til innhold
Arkivverket

[#29925] Anna Gunelie og Johan Martin Andersen


Gjest Oddrun Løkken
 Del

Recommended Posts

Gjest Oddrun Løkken

Leter etter informasjon om Anna Gunelie og Johan Martin Andersen. Johan fødd 1865, Lexvigen, Anna fødd 1871, Trondhjem. De er barn av Ole Andersen, fødd 1828 og Lorense Johnsdatter, fødd 1841/42. Anna giftet seg sannsynligvis med Ludvig Lauritzen Berg. Johan Martin vet jeg ikke noe om. Lorense ble enke og giftet seg med Johan Johnsen Eggen. Anna og Johan hadde en søster som het Laura, hun reiste til USA i 1907 og ble gift med en av mine slektninger der. Hennes etterkommere vil gjerne ha litt informasjon om denne familien. På forhånd takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Beklager, men tror jeg bør ta et lesekurs, for du har jo skrevet at det var moren som ble oppgift med Johan J. Eggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddrun Løkken

Hvis det er den rette Johan som er fange i folketellingen i 1900, hvordan kan jeg finne ut det? Rettsprotokoller? Og hvordan finner jeg ut om Anna og ektemannen fikk familie? Jeg er nokså ny i faget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Ang. Johan er jeg ikke sikker, kanskje politiprotokoller også, men det er det sikker noen som vet her.Ang. etterkommere av Anna Gunelie og mannen så finnes det jo kirkebøker, men da må du oppsøke et arkiv eller låne inn film til et bibliotek. Ser ut til at kirkebøken for Domkrk., Vor Frue og Bakklandet er filmet. Har ikke sjekket de andre kirkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.