Gå til innhold
Arkivverket

[#29931] Hans Kr. og Gunnarine Kristoffersen, g.1899, budde i Kristiansund -opplysningar?


Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Hans Kristian (Johanson) Kristoffersen, fødd på Ørlandet 26.10.1873, gifte seg i Vågan 5.2.1899 med Gunnarine Marie Eliassen, fødd i Vågan 14.9.1876. Paret skal ha busett seg i KRISTIANSUND og fekk minst tre søner.Men kan nokon hjelpa meg med desse opplysningane:* Dato og stad for dødsfallet til Hans Kristian Kristoffersen?* Dato og stad for dødsfallet til Gunnarine Marie (Eliassen) Kristoffersen?* Yrket til Hans Kristian Kristoffersen?* Stadfesting av talet på born (tre søner)?Eg takkar so mykje på førehand for hjelpi!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Kristiansen og Tor Larsen

Skal prøve å se på dette i morgen, bl.a. i adressebøkene, men vet du når de flyttet til Kristiansund? Hadde de fått barn før de flyttet hit? Kirkebøkene er mikrofilmet fram til og med 1935, så får de barn eller dør før den tid, skal det lykkes å finne dem, hvis de har bosatt seg i Kristiansund by.Hvorfor kaller du ham for (Johanson)? Het far hans Johan Kristoffersen og sønnen har allerede tatt i bruk et slektsnavn og ikke et patronym som etternavn i FT1900? Det hjelper å vite mest mulig før vi begynner å lete. Mvh Tore og Tor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Hjarteleg takk til Tore og Tor for tilbod om hjelp. Diverre er det ikkje stort eg veit om dette parfolket bortsett ifrå at Hans Kristian var son av ein Johan Kristoffersen, og at Hans Kristian nytta ættenanet Kristoffersen då han gifte seg i Vågan. Det er skyldfolk av kona hans som seier dei budde i Kristiansund og som trur dei fekk tre søner i lag, men i FT1900 ser eg at Hans Kristoffersen er kalla fyrbøtar og bur med kona kalla Marie på Lilleøen i Svolvær, Vågan, utan born!Eg kryssar både fingrer og tær og vonar på positive resultat av leitingi!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Kristiansen og Tor Larsen

Har ikke funnet noe enda. Ikke i adressebøkene og heller ikke fødte gutter 1903-1909. Har sett etter Hans/Kristian/Kristoffer Kristoffersen/Christoffersen/Johansen o.l. Mvh Tore og Tor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Tore Kristiansen og Tor Larsen

Fant heller ingen gutter døpt i perioden 1910-1914. Tror nok at du heller må sjekke om de får barn i Vågan. Mvh Tore og Tor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.