Gå til innhold
Arkivverket

[#29940] Maren Lauren tzdatter/Lougesd. Wiborg


Gjest Weronica Kråkmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Weronica Kråkmo

Jeg har nå lett og lett etter hennes opphav. Finner henne her: [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/frameset_search.asp>Lenke som mor til Jørgen Olsen. Da ser vi at hun er født i 1733 og at foreldrene er Louge Wiborg og Aase Gudbrandsen Bjerk. Men de to finner jeg ikke. I folketelling 1801, Ringebu, Elstad, står hun som enke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

Ole Lauritsson Wiborg (ca.1704-1776) var sersjant og gårdbruker i Nordsinne og Torpa, Nordre Land. han var g.m. Marit Hansdatter Lunde og hadde barna Anne (1736-1774), Hans f.1747. Ole's yngre halvbror Ole Knutsen Wiborg (1718-1803) bodde på Eidsvoll og døde på Hundorp hos sin sønn Anders.Det er vel rimelig å anta at Maren Laurentzdatter/Lougesd. Wiborg f.ca.1733 kan være i slekt med disse, hvis det stemmer at hun er f. i Land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mary Farrell

The Land church books include a marriage on Epiphany, 1754, for Ole Jørgenson from Ringebu and Maren Laagesdtr Viborg. The sponors were Lars & Hans Brogner, so this would have been in Nordsinni. The couple had royal permission to hold the marriage at home.The books also include a burial for a Captain Viborg. That was shortly after his wife's burial. Unfortunately no complete names for either of them. I will try to locate those burial records and post them, too.Mary Farrell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Weronica Kråkmo

Takk til begge to for innspill til mitt spørsmål. Har ihvertfall litt mer 'å henge dem på' nå. mvh Weronica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.