Gå til innhold
Arkivverket

[#29946] Johan H Sjøholm og Karen Loise Olsen, Sarpsborg


Gjest Anne Sofie Simonse
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Sofie Simonse

Jeg søker opplysninger om denne familien, spesielt Karen Loise Olsen. Johan ble født i 1882 i Strømstad og kom til Norge sammen med foreldrene. De bosetter seg på Eidsvoll LenkeKaren Loise Olsen skulle vistnok være fra Gudbrandsdalen en plass. Johan og Karen bosetter seg i Sarpsborg og her får de 5 barn, blant annet Håkon O Sjøholm (bestefaren til min samboer). Er der noen som kjenner til denne familien?Mvh Anne Sofie S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Sofie Simonsen

Jeg prøver med litt tillegsopplysninger her. Johan og Karen Loise får sønnen Håkon 4/03 1907, han skulle være den eldste av barna så da gifter kanskje Johan og Karen seg en gang i 1906-1907, finnes der noen som har mulighet til å gjøre et oppslag i kirkeboka det hadde vært supert....MvhAnne Sofie Simonsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Gjest Bjarne Paul Nerby

Ja vi har noe informasjon.Det er korrekt at Johan Sjöholm giftet seg og flyttet til Sarpsborg og fikk 5 barn.Karen var søter til Mina Larsen g. Bekkedal fra Eidsvoll.Karen var dennes søster. Johan og Karen fikk 5 barn:Håkon 1907-1994,Kåre *1909,Randi * 1911,Åse *1913 og Ragnhild *ukj.dato.Håkon giftet seg med Gunhild.Men det er ukjent for meg at Karen Loise var fra Gudbrandsdalen.Det du kanskje sikter til,er at mor til Karen (og da Mina),Birgitte, var fra Hallingdal.Jeg har mere informasjon om ønskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarne Paul Nerby

Ja vi har noe informasjon.Det er korrekt at Johan Sjöholm giftet seg og flyttet til Sarpsborg og fikk 5 barn.Karen var søter til Mina Larsen g. Bekkedal fra Eidsvoll.Karen var dennes søster. Johan og Karen fikk 5 barn:Håkon 1907-1994,Kåre *1909,Randi * 1911,Åse *1913 og Ragnhild *ukj.dato.Håkon giftet eg med Gunhild.Men det er ukjent for meg at Karen Loise var fra Gudbrandsdalen.Det du kanskje sikter til,er at mor til Karen (og da Mina),Birgitte, var fra Hallingdal.Jeg har mere informasjon om ønskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Sofie Simonsen

Hei! Ja nå ble jeg virkelig glad. Denne familien har vært en gåte nå i mange år. Når det gjelder opplysningen om at Karen Loise skulle være fra Gudbrandsdalen så var det ei av døtrene til Håkon som mente å ha hørt at bestemora hennes (altså Karen Loise)skulle komme derfra, altså her var ingenting sikkert. Jeg ser at du har dato ukj. på Ragnhild, hun ble født i 1921 og døde i 2002. Jeg blir veldig glad for mer informasjon slik at jeg kan komme videre, send meg gjerne en mail: anne-sofie.simonsen@vkbb.no På forhånd tusen hjertelig takk. Mvh Anne Sofie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Sofie Simonsen

Hei igjen! Håkons sønn Thor er min samboers far. Er du også en etterkommer av Johan og Karen Loise?Mvh Anne Sofie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.