Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Myrthle Strøm

[#29951] Ane Marie Pedersdtr. f. 1819 i Fræna

Recommended Posts

Gjest Myrthle Strøm

Gift 5.juni 1842 med John Iverson f. 1815 på Averøy. Der står det at Ane er født Skottheim Anes far er oppgitt til Peder Pederson Avset

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Myrthle Strøm

Ane Marie og Jon Iverson bodde på Røsandeidet på Averøy. De fikk 10 barn, en av dem er min manns farfar. ( Albert J Strøm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Osvald Rydjord

Jeg ser ikke helt hva du spør etter, men Peder Pedersen Mork, f 1793, gifter seg 1824 med Olava Olsdatter, f 1799, en datter av den andre kona til Hallstein Larsen på Nørgarden på Afset. Begge ekteskapene til Hallstein er barnløse. Peder Pedersen kjøper Afset av Hallstein. Peder og Olava får fire barn.Enten har Peder Pedersen vært gift før eller helst er Ane Marie født utenom ekteskap.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Osvald Rydjord

Peder Pedersen, f 1793, kommer fra Bortgarden, Mork. Du finner anene hans s 173 i Averøy bygdebok I. Ane Marie ikke nevnt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Osvald Rydjord

Brukerrekka på Rausandeidet begynner først i 1855, så Ane Marie og John er ikke nevnt der. Averøy II s 182.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Myrthle Strøm

Ane Marie Pedersdtr. Gift 5.juni 1842 med John Iverson f. 1815 på Averøy Ane Maries far står oppgitt som Peder pederson Avset. I gardtales for Averøy står det at hun er fødd i Bud. Det er Ane Maries foreldre jeg er på jakt etter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.