Gå til innhold
Arkivverket

[#29975] Lav skjermopploesning - stoerre skrift ?


Gjest Helge R. Naess
 Del

Recommended Posts

Gjest Helge R. Naess

Jeg leser idag i DA: ''NN bruker laveste skjermoppløsning (for å få størst mulig skrift).'' Jeg gjetter hvad skjermopploesning kan bety, men hvordan innstiller man slikt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

Eg klikkar på eit ikon som heiter Min datamaskin, deretter på kontrollpanel, så på skjerm, og så på innstillingar (øvst på sida). Du vil då sjå skjermoppløsning, som du kan justera opp eller ned. Det er vel ikkje likt på alle PC'ar, men u finn nok kontrollpanel ein eller annan plass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pia Johansen

Man kan også velge å bare endre tekst størrelsen dersom man bare trenger å se skriften på en enkelt side i større format.Oppe på Internett Explorer velger man Vis menyen, klikk deretter tekststørrelse og velg en kategori som er større enn den som er avhaket med en prikk.Finnes sikkert lignende menyer dersom man bruker andre nettlesere enn IE.Dette kan være enklere dersom man kun trenger det for en webside, du tilbakestiller på samme måte når du er ferdig med siden eller ikke lenger ønsker forstørret skrift.Pia Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Eller så kan ein lasta ned Opera. Trykkjer ein der ned CTRL-knappen og samstundes snur på hjulet på musa, vil skrifta gå opp og ned i storleik. Når ein vil attende til det normale trykkjer ein ned hjulet. Kan det gjerast enklare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge R. Naess

Takk til Oldervoll og Vangli for forklaringer.Undskyld min uvitenhet: er 'Opera' (i denne forbindelse) et program som man boer kjoepe, eller kanskje nedlaste fra internettet ?Alt er dessverre ikke saa enkelt for oss amatoerer som ikke er IT-teknikere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.