Gå til innhold
Arkivverket

[#29976] Eline 1870 fra Vestre Bærum , gift Nilsen


Gjest Merethe Fiskerstrand
 Del

Recommended Posts

Gjest Merethe Fiskerstrand

Min tippoldemor heter Eline, er født i 1870 i Vestre Bærum, og er gift med Albert Nilsen. Hun var i 1900 tellingen bosatt i Kristiania, har da to barn Bjarne og Damar. Min oldemor Edith ble født i 1901. Jeg er intesessert i å få vite noe om Elines foreldre. Jeg vet at hun etterhvert bodde på Nøtterøy i Vestfold. Der bodde hun sansynligvis da hun døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Ingen Eline er født i Asker og Bærum.Det nærmeste jeg kan finne er 2 Eveline som er født nærmest 1870, og de er f. 1864 og 1877.Kanskje Eline er et kallenavn (123 kvinner f. 1870 i Asker og Bærum) eller så kan hun jo være f. i f.eks. Aker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

I 1900-tellingen står det, som du sier, at Eline er født i Vestre Bærum [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f00301&gardpostnr=5587&personpostnr=146928&merk=146928#ovre>Lenke. Men det kan godt være at folketellingen har oppgitt feil fødested. En løsning hadde vært i funnet tilbake til giftermålet mellom Albert Nilsen og Eline, for der vil både pike-/farsnavnet og navnet på hennes far kunne stå. For øvrig vil jeg informere deg om Byarkivet i Oslo har kommunale folketellinger, hovedsakelig fra årene 1899-1954. Kommunale folketellinger som er eldre enn 60 år, har du fri tilgang til Lenke. Folketellingene i Byarkivet er ordnet gatevis, så dersom Albert og Eline fikk ny bostedsadresse i Kristiania etter 1900, må du inn å finne hovedpersonen i familien i adressebøkene Lenke. Her er adressen til Byarkivet i Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf A Røkeness

Hei Merethe!I dag ble jeg minnet på at av og til ble jenter kalt Eline døpt Helene. I FT1875 for Asker (og Bærum) er det en Helene født 1870 i Vestre Aker Lenke .Hun kan være en mulig kandidat, men sammenhengen må dokumenteres.Mvh Rolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Helene Martinsdt. f. 1870 i V.Aker som bodde i Asker i 1875 bor fremdeles ugift i Asker i 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.