Gå til innhold
Arkivverket

[#29979] Elias Thomasen(Skipper) f.ca 1726-Leirfjord,Nordnes


Gjest Karina Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Karina Hansen

Noen som vet litt om skipper Elias Thomasen?Hvor han ble født ol.?Dette har jeg av info: Han var gift med Karen Andersdatter. Og, skal i allefall bodd i Leirfjord(Nordnes?)Han ble født ca.1726, og døde omkring 1784.Alt av interesse...Mvh Karina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

FS.: Elias Thomasen, skipper på en slupp, fca. 1726, bgr. 25/4 1784 Stamnes, Leifjord. Gift ca. 1750 Alstahaug med Karen Andersdt. fca. 1722.En Elias Thomaesen ble gift 4/10 1750 Nesna med Karen Andersdt.Hvor mye man kan stole på noe av dette vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Iflg. samme kilde (pedigree) fikk de døtrene: 1) Maren 1750 Nordnes gm. Andreas Olsen./ 2) Susanna f. 1751 do. - bgr. 25/9 1783 (Softing) Vefsn, gm. Lars Nilsen./ 3) Anna Catharina 1759 do./ 4) Barbro 1763 do./ 5)Martha dpt. 17/4 1768 Stamnes, Alstahaug, som ektefelle sto Hans Heitmand Mathiassen men det var tilføyd at de ikke var gift. Da vil jeg jo tro at med det menes at enten var de forlovet eller fikk et barn sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

Navnekombinasjonen Thomas og Leirfjord får en jo til å tenke på 'Thomas Sund, Leirfjorden', som det fantes en rekke 'eksemplarer' av på 15-, 16- og 1700-tallet. Kan Elias være i slekt med disse, tro ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karina Hansen

Jeg så innlegget ditt om Thomas Sund,og jeg tenkte i de samme baner. Men,jeg er ikke sikker!Dette må sjekkes opp, og jeg håper at noen kan sitte på noen gode tips...Mvh Karina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Sund

Hei!Skipper Elias Christopher Thomasen f. 1726 Nordnes, Leirfjord skifte 1784.2.gen.sønn av skipper Thomas Eliassen f. ca 1690 på Nordnes skifte 1749 og Susanna Hansdatter f. Nordvik, Dønna skiftet 1749. Bosted Nordnes.3.gen.Thomas er sønn av: skipper Elias Christophersen f. ca 1642 Leirfjord? skifte 1749 og Else Thomasdatter f. ca 1670 Sund, skifte 1746. Bosted Nordnes.Susanna er datter av Hans Olsen f.ca 1745, d. 1733 Nordvik, Dønna. og Barbro Siursdatter d. 1747 Nordvik.4.gen.Else er datter av Thomas på Sund.Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Sund

Hei!Elias Christophersen døde 1726 og ikke som jeg kom til å skriv at det var skifte 1749.Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.