Gå til innhold
Arkivverket

[#29990] Hvor er Hans Tanks gate i 1900-tellingen for Bergen?


Gjest Anita Særvold Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anita Særvold Johannessen

Prøver å finne min tippoldefar i 1900-tellingen for Bergen. Jeg har prøvd å finne han en gang før, og mener jeg fant han boende sammen med min oldefar og hans bror i Hans Tanks gate 1a. Men når jeg nå prøver å finne de igjen - så finner jeg ikke Hans Tanks gate i det hele tatt i Bergen i 1900, har den falt ut???mvh Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Særvold Johannessen

Har Hans Tanks gate aldri vært med den da? Vi er to personer som har søkt på gaten i forskjellige varianter, men finner den ikke...Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Særvold Johannessen

Når jeg tenker etter har jeg vært borti problemet Hans Tanks gate en gang før. Når jeg har søkt på det søkbare kartet over Bergen 1900. Kan det være at gaten het noe annet i 1900?mvh Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Særvold Johannessen

Niks, Hans Tanks gate. Den linken som du viser den har jeg også funnet. For det er min oldefar boende med sin kone.Men dette er det jeg har notert meg før jeg ble så flink som nå og skriver ned hver eneste link jeg finner:'Bodde i Hans Tanks gate 1a i 1900 med broren Elias Martin Vevle og faren Johannes.' Men nå finner jeg verken Johannes eller Elias M. i foketellingen?mvh Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Særvold Johannessen

Merkelig, alt tyder på at du har funnet riktig person, fødested mm stemmer. Hvor kan jeg da ha mine opplysninger fra? Dette må jeg undersøke nærmere.Jeg får lette litt mer etter Johannes Martin Olsen Vevle og konen Martine Elisabeth Thorsen i 1900-tellingen... de må jo være der ett sted :-)mvh Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vidar Flesland

Jeg har tidligere (1999) etterlyst gaten, og fikk da bekreftet at den manglet i DAs versjon av tellingen, men at listene var gjenfunnet og snart klar for utlegging. Se diskusjon 800 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Særvold Johannessen

Takk for det Vidar, mye som tyder på at den gaten fremdeles ikke er kommet med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Særvold Johannessen

Begynner å føle at jeg jobber litt i blinde, nå finner jeg ikke Jonas Reinsgt heller. Den gaten er garantert der i 1900, for min oldefar Jørgen Martin Jørgensen bygget en bygård i Jonas Reinsgt 17 i 1888. Nå bodde ikke han og familien der før senere. Jeg vet at de bodde i Nygårdsgaten 50 i 1891, og i Jonas Reinsgt 17 i 1904 og 1906. Men jeg finner ikke min oldefar eller konen, Monsine Marie (Nilsen) i Bergen under 1900-tellingen for Bg. Nå kan jo de selvfølgelig ha bodd et annet sted i landet noen år (har søkt overalt), men finner dette rart, og spesielt når jeg ikke finner disse gatene engang i folketellingen for Bg i 1900.mvh en litt frustrert Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.