Gå til innhold
Arkivverket

[#29996] Hvor kom Berte Halvorsdatter fra ?


Gjest Per Evensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Evensen

'min' Berte Halvorsdatter,f 1786 giftet seg med Erik Andersen,f 1787,Bakke i Våler iflg bygdebok for Våle,b I,förste del. Jeg klarer ikke å finne ut hvor Berte kom fra. Finner en kandidat i Eftelöt,Sandsvär og en Berte i Sande(begge i FT 1801),men det hjelper meg lite.Kan noen hjelpe meg med å finne ut hvor Berte kom fra?mvh Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Harbek

Har du sett på denne Berthe i Modum: Lenke, 14 år i FT 1801. Det er trolig henne som ifølge VR (FamilySearch) ble gift med en Erik Andersen i Modum 7. august 1813.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Harbek

Nei, men kilden opplyses å være Modum kirkebok (ekteskap) 1783-1819. Kirkeboken kan tenkes å inneholde mer informasjon. Den ser ikke ut til å være tilgjengelig på nettet, slik at du er henvist til å gjøre oppslag selv eller få hjelp fra noen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnt Hole

Fra skifteprotokoll Eiker,Modum og Sigdal (nr.21 side 558b)7/6 1825 er det skifte på Kaldåker i Heggen,Modum etter Sara Corneliusd. Kalager. Hun er død for 20 år siden. Kg. bevilling af 28/4 1804.Enkemand Halvor Knudsen 1.søn Ole Halvorsen, 21 år 2.datter Berthe Halvorsd. g.m. selveier Erich Andersen, Bakkedahlen u. Bakke i Waale sogn i Jarlsberg 3.datter Anne Halvorsd. g.m. Christian Andersen Kalagereie 4.datter Kristine Halvorsd., 26 år, tjener hos Hans Omsted paa Skredvig (5) datter Boel Halvorsd. er dødNår skiftet holdes så lenge etter dødsfallet tyder det på at enkemannnen vil inngå nytt ekteskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Evensen

Ketil og Arnt Mange takk for hjelpen.Dere löste problemet for meg på et elegant sätt.Bor selv i Södra Sverige og er noe avskåret fra å kontrollere norske kilder.Dette dreier seg om släkten min på morssiden. Beste hilsninger Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.