Gå til innhold
Arkivverket

[#30008] Tømmernand Andreas Kristiansen Berg i Halden


Gjest Odd  Ivar Bækkelie
 Del

Recommended Posts

Gjest Odd  Ivar Bækkelie

Jeg søker etter Andreas Kristiansen sine foreldre,han er født i Rakkestad sm. i 1850 . Men er i 1900 bosatt i Berg .Yrke tømmermann. mvh Odd Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiDet kan jo være denne karen:AndreasEvent(s): Birth: 18 Nov 1850 Place: Christening: 08 Dec 1850 Place: Rakkestad, Ostfold, NorwayParents: Father: Christian ANDERSEN Mother: Karine OLSDRSource Information: Batch Number: C426193 Source Dates: 1842 - 1861 Film or Fiche Number: 255783 Collection Details: Rakkestad; Den Norske KirkeMvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Liv S. Hansen

Christian Andersen fra Killeboe i Degernes, sønnen Andreas og flere av de du spør etter fra Fosseløkka og området rundt Tistedalen, er flettet inn som en slektshistorie i boka 'Tistedalen- fra istid til sag- og møllebruk' av Stein Andersen 2004. isbn 82-991262-8-2.Boka vet du kanskje om allerede. Andersen har med fortellinger om hvordan disse familiene levde og arbeidet langs elva, og også hvor de var født osv.Fosseløkka lå under Berg Prestegjeld. Men på den andre siden av elven Tista like sør for Tistedalen, på plassene Skonningsfoss og Kasa ble kirkehandlingene foretatt i Idd, og noen ganger i Halden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Ivar Bækkelie

Hei Liv. Takk for tipset,den har jeg ikke.Skal skaffe meg den ved første annledning.mvh Odd Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Odd Ivar Bækkelie

Hallo! Har vendt blikket mot Christian Andersen , ifra Killeboe i Degernes.Jeg unndres på hvordan det er enklest og finne hans og kona Karine Olsdatter sine aner. Er der noen som har vært borti dem?Mvh. Odd Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.