Gå til innhold
Arkivverket

[#30040] Ole Engelie, Romedal eller ( kanskje Ottestad) , født rundt 1900 ?


Gjest Thorbjørn Granlund
 Del

Recommended Posts

Gjest Thorbjørn Granlund

Hei. Jeg lurer på om noen kan gi meg et tips om hvor jeg finner en person ved navn Ole Engelie. Det er oppgitt at han skulle være fra Romedal, men kirkebøkene for Romedal, har ingen dette passer på.Men noen mener at han kan være fra Ottestad ? Tror han kanskje kan være født rundt år 1900, så han lever vel ikke nå ? Håper noen i disse områdene kan fortelle meg noe om ham. På forhånd takk. Med beste hilsen Thorbjørn Granlund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiHvis han er født etter 1900, er det kanskje ikke så lett, men jeg vet det fantes et par-tre gårder med navnet Engelie(n) i distriktet Vang/Ringsaker. Kanskje han kom derfra?Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Hvilke fakta har du på ham og fra hvilke kilder? Dette er jo nåla i høystakken hvis en ikke får mer å lete etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund

Hei. Denne Ole Engelie, var forlovet med ei her i Osen. Denne døde i 1925. Vi vet at han fra tid til annen var i Osen og så om grava, som han hadde bekostet stein på. Vi vet også at han var, trolig siste gang til Osen, rundt 1980. Det er bare en teori om at han er født ca, 1900. Denne han var forlovet med, var født dette året. Tenkte om kanskje Stange Historielag kunne vite noe om ham. Det er vel ikke så mange med dette navnet i distriktet der ? Med hilsen Thorbjørn Granlund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Sjekk med kirkevergen i Osen, bekostet han støtta så kanskje han betalte for gravstedet også. Da burde han være registrert der som fester for graven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.